مدیر کل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی

استان خراسان رضوی در مواد غذایی شیر و گوشت و تخم مرغ مازاد مصرف دارد

مدبر کل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: دولت با قیمت گذاری به موقع و سیاستهای حمایتی از کشاورزان، توانستیم امسال بالغ بر 700 هزار تن گندم تولید و برداشت داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدمحمد طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پانا از مشهد مقدس در حاشیه نهمین نمایشگاه دام، طیور و شیلات در نمایشگاه بین المللی مشهد با بیان اینکه در سال گذشته 42 هزار تن گندم از کشاورزان استان خراسان رضوی خریداری شد، گفت: دولت با قیمت گذاری به موقع و سیاستهای حمایتی از کشاورزان، توانستیم امسال بالغ بر 700 هزار تن گندم تولید و برداشت داشته باشیم که از این مقدار فقط 250 هزار تن خرید دولتی شد.

وی افزود: سیاست دولت دهم، وارد کردن بخش خصوصی در خرید گندم بود که متاسفانه بخش خصوصی به دلیل مالیات و تحویل ندادن تمام سبوس ،آمار صحیح را در سایت شرکت غلات ثبت نمی کند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در خصوص مرغداری های استان با بیان اینکه همه مرغداری های این استان در حال تولید هستند، گفت: مرغداران استان نگران صادرات به دیگر استان های کشور هستند که به دلیل تصمیمات ستاد تنظیم بازار اجازه صادرات ندارند.

وی تصریح کرد: شیر، مرغ و گوشت مرغ مازاد مصرف داخل استان تولید داریم و می توانیم به استان های دیگر و کشور های همسایه صادارت خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: یکی از دستاورد های استان خراسان رضوی تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است که مصرف کننده و تولید کننده هر دو رضایت کامل را دارند.

طباطبایی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت تخم مرغ در این استان گفت: قیمت گذاری تخم مرغ کشوری است و دلیل افزایش قیمت تخم مرغ، کمبود و افزایش قیمت نهاده های مرغداری از قبیل سویا و ذرت و وارد کردن نهاده ها با دلار آزاد و مرجع است .

وی ادامه داد: باید دولت یازدهم تصمیمات ویژه ای را در این زمینه بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار