فعال دانش‌آموزی در گفت وگو با پانا:

فعالیت در حوزه رسانه سبب خودسازی دانش‌آموزان می‌شود

تهران(پانا) - امیرعرشیا آقایی، از فعالان دانش‌آموزی و اجتماعی، دانش‌آموز خبرنگار پانا و معاون امور کارگروه‌های نشریه پاربُد، فعالیت در حوزه‌های رسانه‌ای را امری موثر برای خودسازی و تکامل شخصیت دانش‌آموزان در سنین نوجوانی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت در حوزه رسانه سبب خودسازی دانش‌آموزان می‌شود

امیرعرشیا آقایی درباره ورود به حوزه رسانه و علاقه مندی خود به این حوزه به پانا گفت: «من از گذشته علاقمند به فعالیت‌های مختلف بودم و فعالیت در رسانه هم جذابیت خاصی برای من دارد. از دوران ابتدایی فعالیت‌های این چنینی را با وسعت کمتری دنبال می‌کردم و هرچه دانش بیشتری کسب کردم تجاربم بیشتر شد. بالطبع، این فعالیت‌ها هم گسترش یافت و الان از فعالیت در این حوزه لذت می‌برم.»

وی ادامه داد: «من همیشه سعی می کنم به کم قانع نباشم، چون دوست ندارم فقط به یک چارچوب محدود شوم و همیشه عطش پیشرفت دارم. این موضوع دقیقا در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی که انجام می‌دهم نیز صدق می کند. به ویژه در حوزه خبرنگاری؛ چرا که فعالیت‌های ما سبب خودسازی و تکامل بیشتر در روح و جان ما می‌شود و عشق و علاقه ما نسبت به این فعالیت‌ها عامل مهمی برای پیشرفت ماست. همچنین با فعالیت در این حوزه‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند توانایی خوبی در مهارت‌های اجتماعی کسب کنند، مهارت‌هایی که در دوران کرونا لطمه دیده بود.»

آقایی درباره مشوق خود در این حوزه گفت: «از نظر من مشوق و موتور محرک هر کاری، داشتن انگیزه و هدف مشخص است؛ ما با داشتن هدف و انگیزه موانعی را پشت سر می‌گذاریم. نمی‌گویم که از پس موانع خوب برآمدم؛ اتفاقا موانع پیش روی من زیاد بود، مثل سنگینی دروس، تداخل کارها با یکدیگر و ... اما قطعا با برنامه از پس هر مشکلی بر می‌آییم و همیشه اعتقاد دارم هیچ مانعی بزرگتر از خواسته‌های من نیست؛ خیلی مواقع ناامید شدم، اما دست از تلاش برنداشتم چون تسلیم شدن قبل از جنگیدن، خود مثل مرگ می‌ماند.»

آقایی افزود: «همیشه به دوستان خود توصیه می‌کنم به سراغ این نوع فعالیت‌ها بیایند. چرا که کسی از این فعالیت‌ها ضرر نمی‌کند. برای مثال ما، رادیو نینوا را داشتیم که یک کار دانش آموزی و نوجوانانه بود که این فضای مجازی و رسانه‌ای پرمخاطب را به نوجوانان داد، چرا که تمام دانش آموزان و بچه ها به فضای مجازی دسترسی دارند و با تولید محتوای مناسب و قوی می‌توان آنها را به سمت و سوی استفاده هدفمند از فضای مجازی هدایت کرد.»

آقایی در مورد محتوای رسانه نوجوان گفت: «همانطور که گفتم رسانه‌های نوجوان با تولید محتوای قوی می توانند پرمخاطب باشند. من در نشریه پاربد حضور دارم و به چشم تلاش و انگیزه دوستان را برای تولید محتوای قوی می‌بینم و اگر کار آنها دیده شود قطعا ما شاهد اتفاقات جذابی خواهیم بود. در کل رسانه‌های نوجوان بستری مناسب است و نیاز به حمایت دارد تا به جایگاه اصلی خود برسد.»

دانش آموز خبرنگار: رادوین مقیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار