بانک جهانی خواستار پرداخت بدهی ایران شد

خبرگزاری پانا: بانک جهانی اعلام کرد : ایران باید بدهکاری مالی گذشته خود را به این بانک باید بپردازد، چرا که پس از تماس تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی تحریم‌های غرب علیه ایران کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از رویترز، بانک جهانی روز جمعه اعلام کرد که ایران باید بدهکاری مالی گذشته خود را به این بانک بپردازد.

این امر به تماس تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر می‌گردد که روابط بین دو کشور پس از 30 سال برقرار شده است.

بانک جهانی در ماه‌های گذشته اعلام کرد، دلیلی برای از سرگیری بدهکاری ایران به بانک نبود تا ایران بتواند با توجه به فشارها و تحریم‌های اقتصادی این مبلغ را بپردازد.

ایران در آن زمان به دلیل محدودیت حمل و نقل پول به خاطر تحریمهای یکجانبه غرب علیه ایران نتوانست بدهکاری 616 میلیون دلاری خود را به بانک جهانی بپردازد، تحریم‌های غرب علیه این کشور مانع این امر شده بود.

همه این مبالغ بدهی ایران مربوط به گذشته است و به سال 2005 بازمی‌گردد.

بانک جهانی در ادامه می‌افزاید، بدهکاری گذشته ایران به دلیل از سرگیری ارتباطات اخیر از روز جمعه از سرگرفته شده است. در این خصوص مطالب بیشتری از سوی بانک جهانی منتشر نشده است.

در ادامه این خبر، به تماس تلفنی اوباما و روحانی اشاره شده است که روابط می‌تواند تاثیری در خصوص برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد. اوباما همچنین اشاره داشته است که این فرصتی برای بیرون رفتن ایران از انزوا با غرب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار