نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جلوه‌های تربیتی در آموزش و پرورش باید توسط خبرنگاران پانا انعکاس داده شوند

بجنورد (پانا)- محمد وحیدی در کارگاه استانی آموزش خبرنگاران فرهنگی خبرگزاری پانا اظهار داشت جلوه‌های تربیتی در آموزش و پرورش باید توسط خبرنگاران پانا انعکاس داده شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
جلوه‌های تربیتی در آموزش و پرورش باید توسط خبرنگاران پانا انعکاس داده شوند

محمد وحیدی از رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند یاد کرد و اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در مجموعه آموزش و پرورش در سطح استان و کشور انجام می شود، که خبرنگاران باید جلوه ها و زیبایی های آموزش و پرورش را به مردم نشان داده و با تولید خبرهای خوب و مثبت، موجب تزریق روحیه امید در جامعه شوند.
وحیدی با اشاره به اینکه عامل برخی از ناآرامی های اخیر، نتیجه جدایی دانش آموزان از معلم و دانشجویان از اساتید دانشگاه در قریب سه سال محدودیتهای کرونایی بود گفت: این شکاف، بیشتر توسط فضای مجازی ایجاد شد، این به معنای این نیست که فضای مجازی یک فضای منفی است بلکه این، قدرت رسانه را به اثبات می‌رساند و باید این فضا هوشمندانه اداره شود.
ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این کارگاه آموزشی از تلاشهای هدفمند و ارزشمند مجموعه سازمان دانش آموزی استان تقدیر کرد و گفت: آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز توانست رتبه برتر را در سطح کشور در ارزیابی شاخص ها کسب کند که در کسب این موفقیت همه دستگاه‌ها، معلمان و حتی نیروهای خدمانی نیز نقش داشتند.
وی با تقدیر و تشکر از پشتیبانی های استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همه سازمان ها و دستگاه ها افزود: کسب این موفقیت، به معنای اتمام کار نیست بلکه باید کمربندها را بسته و بتوانیم خود را به استان هایی که دارای زیرساخت های قوی هستند برسانیم.
مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز با تقدیر و تشکر از حمایت های مدیرکل آموزش و پرورش استان، گفت: با تلاش های جامعه تشکیلاتی استان و حمایتهای مسئولین آموزش و پرورش استان، توانستیم سازمان دانش آموزی خراسان شمالی را در سطح کشور در بین 4 استان برتر قرار دهیم.
حسین کنعانی در ادامه با اشاره به اینکه در سازمان دانش آموزی خراسان شمالی ۵۰ هزار دانش آموز توسط پنج هزار همکار فرهنگی مهارت های لازم را آموزش می بینند افزود: همه ما باید تلاش کنیم تا فعالیت های سازمان دانش آموزی و به ویژه خبرگزاری پانا را در راس همه برنامه های آموزش و پرورش استان بیاوریم.
کنعانی در پایان از برگزاری کارگاه های آموزشی فیک نیوزها، دوره های آموشی عکاسی و فیلمبرداری خبری ویژه خبرنگاران فعال استانی در ماه های آینده نیز خبر داد.
معاون تشکیلات سازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز هدف از برگزاری این دوره از کارگاه آموزش خبرنگاری را شناسایی و تربیت خبرنگاران جوان و فعال برای خبرگزاری پانا در سطح استان بیان کرد.
مصطفی قنبری افزود: در این کارگاه آموزشی دو روزه تعداد ۶۰ نفر از همکاران فعال از سراسر شهرستان های استان آموزش های لازم را در رابطه با نحوه تهیه اخبار فرا گرفتند تا این آموزش ها را به دانش آموزان شهرستان های خود انتقال دهند.
مرضیه سعیدی دبیر خبرگزاری پانا در سازمان دانش آموزی خراسان شمالی نیز گفت: گواهی حضور ۱۲ ساعته و کارت خبرنگاری برای شرکت کنندگان در این دوره صادر خواهد شد.
این دوره در طول دو روز در محل سالن اجتماعات درمانگاه تخصصی فرهنگیان بجنورد، برگزار شد که در روز اول دکتر اسماعیل کفاشی رییس سابق سازمان سراج استان و سجادپور معاون این سازمان و تدریس روز دوم را دکتر امین صادقی مدیر خبر شبکه اترک صدا و سیمای استان بر عهده داشتند.
در پایان، از برادران رضا و مرتضی دوستارمقدم بعنوان خردسال ترین خبرنگاران پانا در استان با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.
خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار