عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با پانا:

ازدواج سرپرست با فرزندخوانده با عرف در تضاد است

خبرگزاری پانا‌: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر ممنوع بودن ازدواج سرپرست با فرزند خوانده اعلام کرد در صورتی که دادگاه صالحه با مشورت سازمان بهزیستی ازدواج را به صلاح فرزندخوانده بداند این ممنوعیت فسخ خواهد شد .

کد مطلب: ۱۳۳۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد : در تبصره ماده 27 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست ازدواج سرپرست با فرزندخوانده چه در زمان حضانت و چه در زمان فسخ آن ممنوع است مگر این که دادگاه صالحه با مشورت سازمان بهزیستی این امر را به صلاح فرزند‌خوانده بداند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این ماده تبصره تصور زنای با محارم را به جامعه منتقل نمی‌کند و با عرف چندان هم‌خوانی ندارد گفت : زمانی که زن و شوهری سرپرستی کودکی را برعهده می‌گیرند کودک بعد از رسیدن به سن بلوغ از نظر شرعی به سرپرست خود نامحرم می‌شود و لازم است که بین آن‌ها صیغه محرمیت خوانده شود بنابراین از نظر شرعی مشکلی به وجود نمی‌آورد.
نماینده مردم تبریز همچنین در جواب این پرسش که چه مصادیقی می‌تواند در اجازه صدور حکم دادگاه برای ازدواج سرپرست و فرزند خوانده موثر باشد بیان کرد : به طور مثال اگر فرزند خوانده‌ای مورد خشونت جنسی قرار بگیرد دراین شرایط دادگاه صالحه با توجه به شرایط و با مشورت سازمان بهزیستی می‌تواند حکم صادر کند .
سعیدی خبر داد که این لایحه که قرار بود در شورای نگهبان مورد بررسی قرار بگیرد هنوز به تصویب نرسیده و تا پایان هفته تکلیف این لایحه مشخص خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار