رئیس مجلس در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی:

شهید‌سلیمانی معجزه انقلاب است

شهید‌سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند‌/ ‌حاج قاسم باور داشت قدرت برخواسته از مردم است‌/ او در عین لطافت مقتدر است‌

تهران (پانا)‌ - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت شهید‌سلیمانی ‌یک شخصیت جامع است و جامعیت ایشان از این جهت است که او در انقلابی تربیت شده است که خود آن انقلاب زیست جامع دارد، شهید‌سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که آن مکتب جامع الاطراف بود و هست.

کد مطلب: ۱۳۳۶۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شهید‌سلیمانی معجزه انقلاب است

‌محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (چهارشنبه، 14 دی ماه) در اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی که با عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» و با حضور مسئولان کشوری و لشگری، رهبران جبهه مقاومت در منطقه و فعالان حوزه جهان اسلام از کشورهای مختلف در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلومی که باعث عزت اسلامی شدند و با درود به روح شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، شهدای قدس و جهان اسلام، گفت: همچنین به روح امام (ره) درود می فرستم که با ایمان به مردم و راه و روشی که انتخاب کرد توانست چنین تحولی را در این مقطع زمانی در جهان اسلام رقم بزند. امامی که هم باعث تجدید حیات مجدد اسلام و هم باعث عزت مسلمانان شد. امام بزرگواری که هیچ کلامی جز برای خدا نگفت و هیچ گامی جز در راه خدا برنداشت.

مهم ترین معجزه انقلاب اسلامی، تربیت و پرورش اسلامی کادرهای جوان بر اساس فرهنگ قرآنی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما ثمرات و معجزات بزرگی از انقلاب اسلامی را در طول عمر انقلاب که بیش از 4 دهه از آن می گذرد دیده ایم اما معتقدم مهم ترین معجزه انقلاب اسلامی این بود که این تحقق زمینه تربیتی و اراده و باور را برای جوانان و امت اسلامی به وجود آورد. امروز تربیت و پرورش اسلامی کادرهای جوان بر اساس فرهنگ قرآنی از مهم ترین معجزات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز گرد هم آمدیم که یکی از این فرزندان انقلاب به عنوان معجزه انقلاب، قدرت عظیم مردمی و جوانان انقلاب و امت اسلامی را ببینیم، عنوان کرد: شهید سلیمانی پیش از پیروزی نقلاب اسلامی و از زمان آغاز آن جوانی بود که در یک روستای دورافتاده در کرمان به نام قنات ملک و در یک خانواده ساده چشم به جهان گشود. زمانی می گفت ما تا 7 سالگی معنای کفش به پا کردن را نمی دانستیم و با پای برهنه راه می رفتیم؛ این گونه است که انقلاب اسلامی از مکتب قرآن، اهل بیت(ع)، ایمان به خدا و مردم، تربیت درست، در کنار هم قرار گرفتن چنین جوانان روستازاده ای شکل گرفته که با نان حلال پرورش یافته و برای جهان اسلام ساخته شدند و این اتفاقات از معجزات انقلاب اسلامی است.

‌قالیباف ادامه داد: امروز اینجا جمع شده و حرف از مکتب شهید سلیمانی می زنیم که در حقیقت تربیت یافته مکتب حضرت امام(ره) است. ما امروز شهید سلیمانی را یک شخصیت جامع می دانیم که جامعیت این شهید از این جهت است که او در انقلابی تربیت شد که زیست خود این انقلاب یک زیست جامع است. او در مکتب امامی تربیت شد که خود جامع الاطراف بوده و هست.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی گفت: او در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی، اخلاقی و رفتاری، ارتباط با اقشار مختلف، یک جا فرمانده، یک جا پدر، یک جا برادر، یک جا رزمنده و یک جا فرمانبر است. زمانی که از جامعیت شهید سلیمانی می گوییم یعنی ایشان جمع اضداد است. از ویژگی‌های او این است که غضب او از دل رحمت بلند می شود و از دیگر دلایل جامعیت های او این است که در عین اینکه بسیار لطیف است، مقتدر نیز هست. شهید سلیمانی در جمع فرزندان شهدا در اوج اقتدار با لطافت حاضر می شد. او اگرچه یک منتقم است اما یک انسان باگذشت و با محبت هم هست.

اوج دوره فعالیت شهید سلیمانی انتخاب به عنوان فرمانده نیروی قدس بود/ شهید سلیمانی به جبهه مقاومت هویت بخشید

وی در ادامه با اشاره به اینکه از 40 سال قبل که توفیق رفاقت و همسنگری با او را داشتم روز به روز این جامعیت را در او تکمیل تر یافتم و او هر روز بیش از پیش در این مسیر حرکت کرد، اظهار داشت: اوج دوره فعالیت شهید سلیمانی زمانی بود که به فرماندهی نیروی قدس انتخاب شد و حدود 20 سال در این عرصه فعالیت کرد. در این مدت شهید سلیمانی بزرگ ترین افتخار مادی و معنوی خود را پیدا کرد که این افتخار به این دلیل بود که شهید سلیمانی سربازی شد که فرماندهی بی واسطه او را فرماندهی می کرد. این فرمانده یک مجتهد عادل، آگاه، شجاع، دشمن شناس، مدیر، مدبر و عمیق در مسائل راهبردی و اجتماعی و با ایمان به مردم و قدرت اسلام و شخصیتی به نام فرمانده محترم کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای است؛ رهبر عزیزی که مسیر انقلاب را با دریافت پرچم انقلاب از امام(ره) با قدرت و صلابت به پیش برد. رهبر عزیزی که فرمودند این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

‌قالیباف ادامه داد: این سرباز در کنار فرماندهی که عقبه تجربه دفاع مقدس و بعد از جنگ تجربه فرماندهی در جنوب شرق کشور، تربیت شد و بستر را برای حرکتی بزرگ ایجاد کرد؛ حرکتی که شهید سلیمانی به واسطه آن توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند. ایشان هر کجا ناامنی بود و هر کجا دشمن جنایتکار صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در دنیا ناامنی ایجاد می کرد تا سیطره خود را بر دنیا بیاندازد و چپاول کند، اجازه نداد نقشه آنها پیاده شود. شهید سلیمانی پای امنیت ایستاد و آن را با کمک مردم و همه گروه ها برقرار کرد. شهید سلیمانی به جبهه مقاومت هویت بخشید.

بدون شک موضوع اصلی اسلام، قدس و فلسطین است

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در باب جامعیت شخصیتی شهید سلیمانی ادامه داد: انصافا این شهید با همه وجود انسانی صادق بود که این صداقت به شهید سلیمانی خلوص خاصی داده بود و شک نکنید در هر محیطی که صداقت و اخلاص باشد، بدون شک آنجا برکت نیز هست. امروز برکت و نعمت بزرگ جبهه مقاومت مرهون همین باورهای مکتب قرآنی است و این نتیجه مجاهدت و تلاش خالصانه برای خدا است.

‌قالیباف افزود: همه رزمندگانی که از اکثر نقاط از شبه قاره تا مدیترانه در کنار هم قرار گرفتند و همه امت اسلامی امروز به جبهه مقاومت افتخار می کنند و بدون شک موضوع اصلی اسلام، قدس و فلسطین است. جایی که آرزوی همه ماست که امام(ره) فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد و ما و همه جبهه مقاومت در این مسیر حرکت کرده اند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فرماندهی دشمن شناس بود و طراحی های منحصر به فرد می کرد و شخصیتی بود که شیوه های ویژه ای را در مأموریت های خود به کار می گرفت و می دانست دشمن جهان اسلام آمریکای جنایتکار است و می دانست رژیم جنایتکار صهیونیستی دشمن امت اسلامی است و می دانست که دستگاه های استکباری، زمینه ساز و حمایت کننده آنها بوده و فرصت سازی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی محیط زیستی دارند تا بر سرزمین های اسلامی چنبره زده اند.

‌قالیباف در ادامه با بیان اینکه باور شهید سلیمانی این بود که دو عنصر مهم وحدت جهان اسلام و تولید قدرت در جهان اسلام است که می تواند جهان اسلامی قوی و متحد و یکپارچه را ایجاد کند، اظهارکرد: او همواره در تولید قدرت و حفظ وحدت جهان اسلام، تلاش کرد و چه خون دل ها در مسیر ایجاد و حفظ وحدت و تولید قدرت در این زمان خورد.

باور شهید سلیمانی این بود که هرگونه عقب‌نشینی در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی یک خطای فاحش و راهبردی است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: او با همه وجود درک کرده بود که در سطح بین الملل و در سطح منطقه، تنها منطقی که می تواند جوابگو باشد، منطق قدرت است حتی اگر گفت و گو و مذاکره هم هست باز باید متکی بر قدرت باشد و او باور داشت که قدرت برخاسته از مردم است و هرگونه عقب نشینی در برابر آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی با قصد اینکه او دست از سر ما بردارد، یک خطای فاحش و راهبردی است.

جبهه انقلاب باید بتواند در خدمات عمومی با دنیا رقابت کند

وی ادامه داد: آنها(دشمنان) تا هستند، وجودشان ظلم است. ما با ظالم می جنگیم و از مظلوم دفاع می کنیم. او به همان میزان که درک کرده بود باید عمق راهبردی جهان اسلام را در ابعاد مختلف گسترش دهد، درک کرده بود و تاکید داشت که باید به عمق اجتماعی و درون جامعه اسلامی هم توجه شود؛ امروز همه ما در جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی از ایران گرفته تا همه جبهه انقلاب باید توجه کنیم که در خدمات عمومی بتوانیم با دنیا رقابت کنیم که این هم نیاز جبهه مقاومت و هم نیاز حرکت انقلاب اسلامی است.

‌قالیباف ادامه داد: هرگاه خواستید عظمت جبهه انقلاب اسلامی که برگرفته از مکتب اسلام است را از بعد مادی هم بشناسید به حوادثی که بعد از جنگ جهانی دوم در منطقه شمال آفریقا، جهان اسلام و جنوب غرب آسیا اتفاق افتاد بنگرید که سه دهه 50، 60 و 70 میلادی است. ببینید که در دهه 60 میلادی با توسعه رژیم صهیونیستی و جنگ های آن دوره چه اتفاقاتی افتاد. حتی میز مذاکره را ببینید در هر دو طرف شکست خوردند که این از عظمت جبهه اسلام و انقلاب اسلامی است. هدف ما آزادسازی قدس و نجات فلسطین و عزت همه مسلمانان در کشورهای جهان اسلام از شبه قاره از پاکستان، افغانستان، یمن، سوریه، عراق، لبنان گرفته تا همه کشورها است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه دشمن صهیونیستی امکاناتی دارد که با امکانات آنها در دهه 60 قابل قیاس نیست، گفت: در دهه 60 میلادی کشورهای کشورهای عرب تنها چند روز توانستند مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کنند که آن هم با حمایت یکی از ابرقدرت ها بود اما جوانانی این روزها هستند که با اتکا به مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و سنت های الهی توانستند عظمت و عزت بیافرینند. غزه، کرانه باختری و سرزمین های اشغالی را ببینید که در همه آن ها این روزها دشمن صهیونیستی تحت فشار هستند، در حالی که در محاصره ظالمانه ای در همه ابعاد نیز هستند. به جنگ 33 روزه و به اتفاقات روزهای اخیر در موضوع مشخص کردن خط مرز دریایی برای برداشت گاز در لبنان بنگرید که نمادی از عظمت های نظام اسلامی و جبهه مقاومت است که وقتی به دشمن نهیب می زند می تواند به دشمن این گونه مسلط شود.

سازمان رزم شهید سلیمانی توانست در مقابل تکنولوژی غرب بایستد

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکیه بر مردم راه شهید سلیمانی و راه جبهه مقاومت است، عنوان کرد: این ویژگی ها کجاست؟ چگونه شهید سلیمانی داعش را شکست داد؟ چگونه هیمنه آن را شکست؟ با ایمان به خدا و با ایمان به مردم. ترامپ گفت 7 میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده ایم اما هواپیمای من مجبور شد در یک فرودگاه نظامی و بدون چراغ بنشیند چرا که امنیت نداشت در حالی که شهید سلیمانی با مردم، با آنهایی که طعم فقر را چشیده اند و مستضعفین واقعی هستند به میدان آمد. این مردم همان کسانی هستند تا انتهای خط ایستادند که فاطمیون و زینبیون از آنها هستند. امروز همه جبهه مقاومت از افرادی هستند که با سازماندهی شهید سلیمانی و اعتقاد وی به خدا و مردم، توانست در مقابل همه تکنولوژی غرب ایستاده و موفق شود.

ضرورت افزایش هزینه عادی سازی روابط برخی حکومت های اسلامی با رژیم صهیونیستی

‌قالیباف ادامه داد: این روزها دشمنان(رژیم صهیونیستی) نیز قصد دارند با کشورهای اسلامی روابط خود را عادی سازی کند که امت های اسلامی باید به این توطئه جدید دشمن صهیونیستی توجه کنند و با کمک همه امت اسلامی آنقدر هزینه این کار بالا برود که کسی جرأت چنین کاری نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان در ادامه با بیان اینکه دشمنان با حرکت های اجتماعی، اقتصادی و جنگ ترکیبی در فضای رسانه ای قصد دارند اتحاد و باور مردم را از بین ببرند تاکید کرد: شهید سلیمانی با شهادت خود نشان داد که انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) در دنیا زنده است؛ امروز شهدای جبهه مقاومت، بزرگان و مبارزان این جبهه نشان دادند که این جبهه زنده و پویاست و مردم و امت اسلامی یکپارچه در این عرصه تلاش و مجاهدت می کنند و وعده خدا به مؤمنان است که اگر در راه او مقاومت و ایستادگی کردند، پیروزی و عزت آنها تضمین شده است ؛ امیدوارم همه ما در مسیر شهدا و امام شهدا(ره) پیش برویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار