کارشناس مسئول آموزش متوسطه در آموزش و پرورش رودهن:

طرح نظارت و کیفیت‌بخشی مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش رودهن اجرایی شد

رودهن (پانا) - کارشناس مسئول آموزش متوسطه آموزش و پرورش رودهن از اجرای طرح نظارت و کیفیت‌بخشی مدارس غیردولتی، با هدف همسان‌سازی و هماهنگی کیفی و کمی اهداف و دستاوردهای افق سند تحول، در تمامی مدارس تابعه آموزش و پرورش رودهن خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح نظارت و کیفیت‌بخشی مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش رودهن اجرایی شد

میلاد دیواندری، کارشناس مسئول آموزش آموزش و پرورش رودهن از اجرای طرح نظارت و کیفیت‌بخشی مدارس و مراکز غیردولتی در سه ماهه اول سال تحصیلی در آموزش و پرورش رودهن، خبر داد و گفت: «در راستای وحدت رویه و هماهنگی میان مدارس، طرح ارزیابی و کنترل مدارس غیردولتی ابلاغی به مناطق در منطقه رودهن هم کاملا هدفمند، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا شد؛ در این طرح، این مدارس به عنوان بخشی فعال از نظام آموزش و پرورش لازم است همواره همسو و منطق با اصول آموزشی و تربیتی استاندارد و نظام‌مند در سیستم آموزشی کشور پیش بروند، هر گونه ناهماهنگی در فرایندهای اجرایی قطعا برای کل سیستم آسیب محسوب شده و ضربه خواهد زد.»

وی افزود: «ارزیابی عملکرد این مدارس و مراکز پیرامون کیفیت‌ شاخص‌های عملکردی آموزشی، تربیتی و پرورشی به صورت مرتب و منظم لازم است انجام شود، تا کلیه برنامه‌ها در مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین قرار گیرد و فعالیت‌ها در تمامی شاخص‌ها و ملاک‌ها کاملا شفاف و مبرهن نمایان و مشخص باشد.»

دیواندری مطرح کرد: «در آموزش و پرورش رودهن این طرح را اجرایی کرده تا مدارس منطقه نیز نظام‌مند و در چارچوب این طرح، ارزیابی، راهبری و به اجرای فعالیت‌های خود پرداخته تا دستاورد آموزشی، تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی کاملا منطبق با سایر مدارس زیرنظر آموزش و پرورش باشد و دانش‌آموزان ما هماهنگ‌ و منسجم در سیر و جریان آموزش همه‌جانبه قرار بگیرند.»

وی در ادامه اذعان کرد: «تمامی مدارس غیردولتی منطقه بر اساس این طرح مورد ارزیابی و سنجش عملکردی قرار گرفتند تا بر اساس نتایج این ارزیابی‌ها و مشاهدات عینی، فرایندهای تکمیلی و توسعه‌ای و ترمیمی مورد نیاز، در راستای ارتقای فعالیت‌های این مدارس و مراکز انجام و اندیشیده شود، در واقع در این طرح، داوری و ارزیابی اصلاحی و پیش‌برنده و تسهیلی صورت می‌گیرد تا مشکلات و موانع در مدارس غیردولتی برطرف شده و یا کاهش یابد و از طرفی فرایندهای توسعه‌ای آموزشی، تربیتی و پرورشی در مدارس غیردولتی پیشنهاد، برنامه‌ریزی و انجام شود و ارزیابی کیفی اقدامات هم با دقت انجام شود تا بتوانیم اهداف مورد نظر از طرح نظارت بر مداس غیردولتی را همگام با مدارس دولتی در سطح منطقه و کشور انجام دهیم.»

کارشناس مسئول آموزش متوسطه، آموزش و پرورش رودهن در پایان خاطرنشان کرد: «کلیه مدارس غیردولتی منطقه از جمله متوسطه ریحانه، سما، کوثر مورد ارزیابی و سنجش در این طرح قرار گرفته، نقاط ضعف و قوت مشخص شده تا بر اساس بازخورد نتایج اقدامات بعدی در جهت رشد و ارتقا تدبیر شود و هماهنگی کامل و وحدت رویه در این مدارس کاملا اجرایی شود.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار