معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش :

محور اصلی مکتب حاج قاسم توکل به خداست

کرمان (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت محور اصلی مکتب حاج قاسم توکل به خداست و دانش‌آموزان این مرز و بوم نیز باید همچون سردار دلها با توکل به خدا در مقابل هجمه‌های دشمن مقابله کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
محور اصلی مکتب حاج قاسم توکل به خداست

اصغر باقر زاده در حاشیه برنامه سالگرد سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان در گفت‌وگو با پانا ضمن عرض ارادت به فرهنگیان و دانش آموزان دیار کریمان استان ولایتمدار و شهید پرور کرمان گفت: دشمن قصد دارد جوان و نوجوان امروز ما را از درون تهی و از ارزش‌ها دور کند و از این نسل هویت زدایی کند، در مقابله و مواجهه با این فضا بهترین روش این است که ما الگوهای ارزشی و انقلابی و الگوهای ملموس را به این نسل ارائه دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: استکبار امروز دهه هشتادی و نودی ها را مورد هجمه قرار داده و در یک جنگ ترکیبی به دنبال گرفتن هویت این نسل است و در کنار این فضا با جنگ نرم در حال تشدید مشکلات است.

وی بیان کرد: یکی از این الگوها حاج قاسم سلیمانی است. مکتب سردار دلها مدرسه درس آموزی است که امروز همه تشکل‌های دانش آموزی به نمایندگی از دانش آموزان سراسر کشور در سومین سالگرد در کنار مزار حاج قاسم جمع شده اند تا از این مکتب بهره‌مند شوند. تشکل های دانش آموزی آمدند تا با شهدا و راه آنها تجدید میثاق کنند . نکته ای که در مکتب شهید سلیمانی بسیار مهم است و می توان از آن درس گرفت یک جوهره دارد .جوهره اصلی آن قریب به 15 محور دارد که محور اصلی آن توکل به خداست.

وی گفت: سردار قاسم سلیمانی برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به خدا توکل می کرد. از این رو دانش آموزان این مرز و بوم باید برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن به خدا توکل کنند و راه سردار سلیمانی را در پیش بگیرند .

باقرزاده ادامه داد: دومین درسی که می توان از سردار گرفت توسل به ائمه اطهار علیهم السلام است. شما شاهد بودید کل دارایی سردار یک منزل مسکونی بود که آن را هم به بیت الزهرا (س) تبدیل کرد، توسل به حضرت زهرا یکی از ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بود که دانش آموزان باید از این منش و معرفت سردار الگو بگیرند و در تمام شئونات زندگی به ائمه اطهار متوسل شوند.نکته سوم از ویژگی های بارز سردار سلیمانی برنامه ریزی دقیق بوده و این امر سبب پیروزی های پی در پی او در منطقه و در مقابله با دشمن می شد. چون تنها می توان با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم و با درک زمان و پویایی لازم به نتیجه مطلوب رسید.

وی گفت:نکته چهارمی که می توان از حاج قاسم الگو برداری کرد مردم داری وی بود، حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان بلند مرتبه در تمام شرایط در کنار مردم بود و این رفتار به عنوان خصلتی بارز در سردار سلیمانی نمایان بود.

خبرنگار: محدثه حسین خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار