مدیر کل اداره ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش:

در آموزش و پرورش سلامت اداری سرلوحه برنامه‌هاست

زنجان (پانا) - مدیر کل اداره ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فسادستیزی و سلامت اداری در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد، گفت برای تحقق سلامت اداری با الگوگیری از مکتب شهید سلیمانی در تربیت نسل آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۶۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و پرورش سلامت اداری سرلوحه برنامه‌هاست

سید مجتبی هاشمی، مدیر کل اداره ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، وی را اسوه مکتب حسینی دانست و گفت: امروز با وجود درگیری های زندگی صنعتی و پیچیده هنوز هم می توان مکتب حسینی را در راه و رسم زندگی پیش گرفت و برای پیشبرد آن دستگاه آموزش و پرورش باید الگوسازی مکتب سلیمانی را در اولویت برنامه هایش قرار دهد.

وی شاخص های مکتب سلیمانی را همان مبانی انسانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دریافت و استفاده این مبانی، ما را مورد پذیرش جامعه و مردم و وجدان انسانی خودمان قرار خواهد داد.

هاشمی افزود: این مبانی در انقلاب اسلامی در قالب حرکت در مسیر امام حسین و مبارزه با ظلم نمود پیدا کرده است و حضرت امام خمینی با استراتژی و راهبردهایی که مورد تایید مردم واقع بود، عامل استقرار و تداوم انقلاب شد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی پیرو مسیر و مکتبی بود که امام راحل آغاز کرد. اگر امروز شهید سلیمانی را به عنوان الگو تایید و معرفی می کنیم بخاطر همان مبانی و اصولی است که ایشان در دستیابی به آنها پیشقدم شده بود.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش مسیر موفقیت مجموعه آموزش و پرورش را حرکت به سوی مبانی انسانی و الگوگیری مکتب سلیمانی دانست و گفت: این حرکت باعث اعتماد دانش آموز و آحاد جامعه به جامعه فرهنگیان و آموزش و پرورش خواهد شد.

وی در پرداختن به مکتب سلیمانی عنوان کرد: دو مساله بسیار مهم این است که اولا تکلیف خود و اولویت ها را بشناسیم و به آنها عمل کنیم، دوما برای عمل به این تکالیف برنامه ریزی درست داشته باشیم تا شرایط روز جامعه را درک کرده و بر اساس داشته ها مسائل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت اداری یکی از شعارهای دولت است، افزود: امروز که دولت مستقر شده و شروع به کار کرده است، فسادستیزی و سلامت اداری را سرلوحه اقدامات خود قرار داده که باید آنچه به مردم قول داده شده را عملی کنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این مهم اظهار کرد: اولا دستگاه آموزش و پرورش دستگاهی چند بعدی است که در فضای اجتماعی نقش بسزایی دارد و سابقه ذهنی مردم نسبت به آن لوح سفید و بی آلایشی است که لکه سیاهی ندارد. دوما توجه داشته باشیم که آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت نسل های آینده است و اتفاق جدیدی در این نسل رخ نخواهد داد مگر اینکه به فرهنگ سازی بپردازیم.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر اینکه رضایتمندی یک شاخص اساسی است، گفت : باید به سمتی حرکت کنیم که رضایت عمومی از آموزش و پرورش بیشتر از پیش باشد.

وی همچنین ادامه داد: توسعه فرهنگ خودکنترلی از دیگر شاخص های موجود در ارزیابی عملکرد کارکنان است بدین صورت که وظیفه ماست که نسلی تربیت کنیم که مفاهیم خوب و بد در راستای مبانی انسانی در آنها نهادینه شود و خروجی مورد انتظار فرهنگ اسلامی از آن بیرون آید.

وی در انتها به سیاست های قضایی پرداخت و گفت: با شناسایی و برخورد قاطع با عناصر آسیب زا باید به گونه ای عمل کرد که بازدارنده باشد و در ذیل آن با اطلاع رسانی شفاف ارتباط های گسسته شده را ترمیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار