مدیر دبیرستان طاها شهرستان قرچک:

ایران موفق آینده جایگاه دانش‌آموزانی است که دیدگاه علمی برای پیشرفت کشور دارند

قرچک (پانا) - مدیر دبیرستان طاها شهرستان قرچک، با اشاره به ارزش علم، ایران موفق آینده را جایگاه دانش‌آموزانی که دیدگاه علمی دارند و می‌توانند سبب پیشرفت کشور شوند خواند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران موفق آینده جایگاه دانش‌آموزانی است که دیدگاه علمی برای پیشرفت کشور دارند

زهرا تارتار، مدیر آموزشگاه‌ دخترانه طاها آموزش‌وپرورش قرچک در‌ خصوص امتحانات و امکانات خود در آموزشگاه طاها در گفت‌وگو با پانا گفت: «در مدرسه طاها شهرستان قرچک در دو بخش حضوری و مجازی تدابیری برای امتحانات در نظر گرفته‌ شد. مشاوران مدرسه برای دانش‌آموزانی که دچار اضطراب و استرس امتحان هستند جلساتی برگزار کرده‌اند که با حضوری‌شدن مدارس این جلسات به صورت انفرادی و در صورت نیاز به صورت گروهی نیز برگزار می‌شود.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «‌دبیران نیز در طی سال با برگزاری آزمون‌هایی، دانش آموزان لازم‌التوجه را در کلاس شناسایی کرده‌اند تا بنا به موارد، تدابیر لازم مانند برگزاری کلاس‌های تقویتی و... انجام گیرد؛ در فضای مجازی نیز معلمان نمونه سوالات امتحانی را در گروه های دانش آموزان قرار می‌دهند تا آن‌ها دیدگاه کلی از آن‌چه در امتحانات هر پایه، مورد نظر است پیدا کنند. همچنین در کانال مدرسه با توجه به نیاز و درخواست دانش‌آموزان جزوه‌های مفید یا سوالات استاندارد، قرار داده می‌شود.»

تارتار در مورد پیشنهادات خود گفت: «در سطح مدرسه به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنم برای هر امتحان، برنامه ریزی داشته باشند و با توجه به تاکیدات دبیران، مطالب درسی مهم‌تر را بیشتر مرور کنند. اگر به مشکلی برخورد کردند حتما از دانش آموز قوی‌تر یا از دبیر خود سوال کنند.»

مدیر آموزشگاه دخترانه طاها شهرستان قرچک، در ادامه در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی در نرم‌افزار شاد اظهار کرد: «‌گروه‌های درسی پیام‌رسان شاد برای این اوقات مفید است که سوال خود را مطرح کنید، تا معلم در زمان فراغت به آن پاسخ دهد. فرصتی که در تدریس حضوری فراهم نمی‌شود؛ با توجه اینکه طراحی و تصحیح اوراق امتحانی توسط دبیران مدارس انجام می‌شود میزان سختی یا آسانی سوالات و همچنین نحوه تصحیح، در نمرات موثر است.»

وی بیان کرد: «‌مقایسه میانگین نمرات مدارس باید موثر هم باشند. پیشنهاد بعدی هم با توجه به مشکلات اولیه مجازی شدن تدریس، این است که تقلب در دانش‌آموزان به شدت افزایش‌ یافته و دانش‌آموزی که اهل تقلب شود میلی به آموزش عمیق نخواهد‌ داشت.»

این مدیر آموزشگاه، اظهار کرد: «‌این دانش‌آموزان، در آینده افرادی به‌ ظاهر تحصیل‌کرده اما سطحی‌نگر خواهند بود که نمی‌توان از آن‌ها انتظار موفقیت داشت؛ ایران اسلامی منتظر دانش‌آموزانی است که دیدگاه علمی داشته‌ باشند و اهمیت درس را به‌ خاطر نمره ندانند.»

تارتار گفت: «‌متاسفانه معضل آلودگی هوا هم مانند بحران کرونا یکی‌ از طلایی‌ترین ایام سال که آذرماه است را به خودش اختصاص داد. معمولا در این ایام، مرور مطالب یا تدریس یکی‌ از مهم‌ترین فصل‌های کتاب‌های درسی را داریم. دروس پایه هم در آذر و دی ماه به اوج اهمیت می‌رسد.»

وی در انتها اظهار کرد: «‌البته دانش‌آموزان باهوش حتی در این ایام هم برنامه‌ریزی خود را دارند و این بحران را به‌ فرصت تبدیل کردند و از فضای‌ مجازی به‌عنوان مرجعی مفید برای آموزش استفاده کرده‌اند؛ خوشبختانه معلمان هم بعد از این سال‌ها با تسلط و درایت، فضای مجازی را به بستری قدرتمند جهت تبادل اطلاعات تبدیل کرده‌اند و هم تدریس خوب دارند و مدام علم خود را به‌روز کرده‌اند.»

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر سارابیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار