بهادری جهرمی در پاسخ به پانا درباره بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲؛‌

منابع لازم برای استمرار طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است

برخی معافیت‌ها برای مدارس در بودجه ۱۴۰۲ تعیین شد/ فکر می‌کنم برای اجرای سند تحول بنیادین‌ ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد/‌ بودجه‌های کمکی در حوزه‌‌های بهداشتی و ورزشی‌ پیش‌بینی شده است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال قریب به ۱۴ درصد بودجه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت؛ گفت به دلیل اولویتی که دولت سیزدهم برای حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت قائل است. اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال معطلی اجرا شد و‌ منابع لازم برای استمرار طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
منابع لازم برای استمرار طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی، اظهار کرد: امروز‌ ۱۳ دی‌ماه سومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی است؛ روزی که همه ایرانیان این روز را پاس می‌دارند. سردار سلیمانی نماد وحدت و مودت همه ایرانیان است.

وی افزود: در فصل پاییز عرضه ارز نیمایی نشان داد که در ده ماه ابتدای سال، بیش از ۳۵ میلیارد دلار عرضه شده است در حالی که میزان عرضه در مدت مشابه سال قبل ۲۲ میلیارد بوده است؛ بنابراین افزایش درآمدهای ارزی کشور را داشتیم یعنی قریب به ۶۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. امروز تراز تجاری ما درآمد قابل قبولی است و کفاف مخارج کشور را می‌دهد. در ماه گذشته شاهد افزایش مداوم و مستمر صادرات نفت خام و میعانات گازی در کشور بودیم. البته صادرات و درآمدهای صادراتی در حوزه‌های دیگر نیز رکوردشکنی داشته است.

سخنگوی دولت گفت: شاهد کاهش ۳۰ درصدی گازهای مشعل ‌در کشور بودیم که در اثر افزایش بهره‌وری حاصل شده است و ان‌شالله در گذر زمان شاهد سلامت زیست محیطی خواهیم بود.

وی ادامه داد: آمار تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی را داشتیم؛ امسال نرخ مالیات به ۲۰ درصد کاهش یافته یا این وجود با جلوگیری از فرار مالیاتی شاهد وصول ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی هستیم. در نیمه نخست امسال ۶۷ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است. در شب یلدای امسال شاهد پرداخت بخشی از سود سهام عدالت بودیم. صادرات محصولات صنعتی کشور به نسبت سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است. همچنین ترانزیت کالا نیز ۲۲ درصد رشد داشته است. صادرات آبزیان نیز ۶۸ درصد رشد داشته است. در پاییز ماه تست موفق عملکرد بلوک انتقال مداری سامان را داشتیم که ایران را در سطح لبه علم جهانی در دانش فضایی نشان می‌دهد.

در سه ماهه اخیر از ۶ نیروگاه برق بهره‌برداری شده است

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی سنندج به بهره‌برداری رسید، گفت: در فصل پاییز شاهد افتتاح طرح آبرسانی ۱۵۰۰ روستا بودیم. در سه ماهه اخیر از ۶ نیروگاه برق بهره‌برداری شده است.

بهادری جهرمی اضافه کرد: یکشنبه گذشته جلسه هیات دولت با استانداران برگزار شد؛ برنامه دولت آن است که این جلسات را استمرار ببخشد تا هر سه ماه یکبار شاهد پیگیری موضوعات محلی توسط استانداران باشیم. شورای عالی فضایی نیز پس از یازده سال برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز گفت: این جلسه تاکنون چهار مرتبه برگزار شده است؛ طبیعتاً فعالیت‌های ستاد محدود به برگزاری صرف جلسه نیست. یکی از شعارهای اصلی دولت مبارزه با فساد است. اقدامات متعددی نیز در این راستا انجام شده است. حذف امضاهای طلایی در دولت سیزدهم به مرحله اجرا درآمد؛ انتشار لیست بدهکاران کلان بانکی نیز اقدام موثری در جهت مبارزه با فساد بانکی بود. همین مسیر نیز با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

هرگز اقتصاد کشور و معیشت مردم را به برجام گره نمی‌زنیم

سخنگوی دولت در خصوص برجام نیز گفت: نکته مهم آن است که کلید حل مشکلات کشور کجاست. قطعا حل مسائل کشور بستگی به درون کشور دارد. هرگز اقتصاد کشور و معیشت مردم را به برجام گره نمی‌زنیم و از تجربه و شکست‌های گذشته درس می‌گیریم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه درباره کلیات بودجه‌ای که برای مجلس ارسال شده در حوزه آموزش و پرورش توضیح بفرمایید. برای تحقق عدالت آموزشی و اجرای سند تحول بنیادین چه بودجه‌ای در نظر گرفته شده است؟ گفت: در سال جاری قریب به ۱۴ درصد بودجه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت به دلیل اولویتی که دولت سیزدهم برای حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت قائل است. اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال معطلی نیز نشان دیگری است. منابع لازم برای استمرار طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است. اعداد و ارقام در اختیار من نیست اما اجمالا آنچه که از جلسات بودجه حضور ذهن دارم، برخی معافیت‌هایی است که د‌ر حوزه پرداخت هزینه‌های برق، آب و گاز البته در چارچوب رعایت الگوی مصرف، با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش برای مدارس پیش‌بینی شد. برخی از بودجه‌های کمکی در حوزه‌‌های بهداشت و ورزشی پیش‌بینی شد. فکر می‌کنم برای اجرای سند تحول بنیادین نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

وی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی نیز اظهار کرد: طبیعتا آماده‌سازی کالابرگ الکترونیکی نیازمند طراحی مقدمات اجرا است؛ بر همین اساس دولت این مسیر را انتخاب کرد که به صورت نقدی یارانه‌ها را در اختیار مردم قرار دهد و همزمان آماده‌سازی زیرساخت‌ها را در چند مسیر پیگیری کند تا بهترین الگو به نتیجه برسد. ما نمی‌توانیم یک سیاست مهم اقتصادی را به شکلی اجرا کنیم که برای مردم مشکل‌ساز باشد. این طرح در استان هرمزگان به صورت آزمایشی اجرا شد؛ در صورتی که همه تست‌ها از منظر اجتماعی و اقتصادی موفق پشت سر گذاشته شود، دولت آن را اجرایی خواهد کرد.

ارزیابی عملکرد همه مدیران در همه سطوح در دستور کار دولت است

وی در خصوص کارآمدی تیم اقتصادی دولت و نظارت مجلس نیز بیان کرد: مجلس و دولت صلاحیت‌‌های قانونی خود را دارند. نکته مهم آن است که نظر مجلس را مجلس منعکس می‌کند یعنی وقتی وزیر استیضاح نمی‌شود، مجلس مخالف استیضاح بوده است. نظر نمایندگان در حوزه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. در حوزه عملکردی مدیران دولتی نیز دولت عملکرد را به صورت مکرر بازرسی می‌کند و اگر مدیری ناکارآمد باشد، حتما پیگیری می‌کند؛ ارزیابی عملکرد همه مدیران در همه سطوح را در دستور کار دارد.

سخنگوی دولت درباره عدم تغییر مدیران میانی نیز گفت: آنچه که برای دولت ملاک عمل است، خدمت‌رسانی مناسب به مردم و تسهیل فرآیندهای امور اجرایی کشور در مسیر همین هدف است. اینکه الزاماً تغییرات مدیریتی منوط به یک دوره مدیریتی مشخص باشد، صحیح نیست بلکه آنچه محل تصمیم ما است، ارزیابی عملکرد و کارآمدی مدیران است. دولت با همین تغییرات مدیریتی اخیر هم نشان داده که مستمر درحال ارزیابی عملکرد مدیران است و هرجا ضرورت به تغییر احساس شود، قطعاً نسبت به آن اقدام می‌شود.

ایجاد ثبات نسبی در همه بازارها از جمله ثبات بازار ارز است

وی ضمن اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تثبیت نرخ ارز، اظهار کرد: برنامه دولت ایجاد ثبات نسبی در همه بازارها از جمله ثبات بازار ارز است. رئیس بانک مرکزی به برخی از ابعاد اقدامات اقتصادی برای ثبات بازار اشاره کردند و الحمدلله دولت با مانعی از نظر ارزی در این زمینه مواجه نیست. رئیس بانک مرکزی برنامه یکساله را بیان کردند و معاون اول رئیس جمهور ابعاد کلی‌تر آن را بیان کردند و هر دو در یک راستا بوده است.

تأکیدات مراجع تقلید مورد توجه قرار می‌گیرد

بهادری جهرمی در خصوص تأکیدات مراجع تقلید نسبت به وضع موجود و برنامه دولت برای رفع دغدغه‌های مردم، بیان کرد: رهنمود‌های مراجع تقلید همیشه برای نهاد‌های مختلف قابل استفاده بوده است و این دولت نیز جهت حرکت خود را عمل به این نکات ارزشمند می‌دانند و آن را سر لوحه کار خود قرار داده است. مواردی که در دیدار اخیر رئیس مجلس با مراجع مطرح شد، قطعاً مورد توجه قرار می‌گیرد. برای نمونه حل مسأله بحران سلامت یکی از دغدغه‌های روز مردم بود که با اولویت‌دهی مردم و همراهی مراجع مدیریت شد و به سامان رسید.

وی درباره شیوع سویه‌های جدید کرونا نیز گفت: دولت در این باره آمادگی کامل دارد؛ واکسن به میزان کافی وجود دارد. توصیه می‌شود همه ما مبلغ و مروج استفاده از ماسک به ویژه در مجامع شلوغ باشیم. کسانی که از تزریق واکسن آنها ۶ ماه گذشته اقدام به تزریق دز جدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار