معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان جوان باید با جدیت در تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی بکوشند

شیراز (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش برگزاری نشست فرهنگیان جوان با کیفیت مثال‌زدنی در استان فارس را نشان از پویایی جوانان استان فارس دانست و گفت مدرسه عامل سعادت جامعه است و حافظان امین سنگر مدرسه، معلمان جوان متعهد هستند که باید در این مسیر با جدیت فراوان به تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی توجه کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان جوان باید با جدیت در تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی بکوشند

صادق ستاری فرد، با اشاره به تدفین شهید گمنام جوان ۱۷ ساله در استان فارس افزود: با حضور جوان ۱۷ ساله شهید در آموزش و پرورش استان فارس این مکان تبدیل به زیارتگاه معلمان و دانش‌آموزان شد و شهید دانش آموز به خانه اصلی خود بازگشت.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش را مولد سرمایه اجتماعی دانست و ادامه داد: با توجه به اثرگذاری آموزش و پرورش در تربیت نسل سالم و صالح، آموزش و پرورش را می‌توان تنگه احد انقلاب اسلامی برشمرد.

وی بیان کرد: باید مدرسه را به عنوان سنگر تلقی کرد و فرهنگیان جوان در این مسیر با جدیت تمام در نوسازی و بهسازی کارکردهای سیستم تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند.

ستاری فرد با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی (ره‌) مبنی بر اینکه مدرسه عامل سعادت جامعه است و کلید این مدرسه نیز در دستان معلم است، گفت: امروز حافظان امین سنگر مدرسه، معلمان جوان متعهد هستند که باید در این مسیر با جدیت فراوان به تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی توجه کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش از نخبگان جوان فرهنگی استان فارس دعوت کرد که در تولید فکر جهت برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش با جدیت ورود کرده و با تشکیل جمع‌های تخصصی به تحول بنیادین آموزش و پرورش سرعت بخشند.

ستاری فرد گفت: امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که تحول در آموزش و پرورش شروع شده است و باید خانواده آموزش و پرورش در کنارهم به سمت تحول با همدلی حرکت کنیم.

وی افزود: نقش ستاد، تسهیل‌گری و تنظیم‌گری است، اما تحول در مدرسه به وسیله معلم و مدیر مدرسه انجام می‌شود؛ راهبر تحول معلم و کانون تحول مدرسه است که کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی باید مسئله محور انجام شود.

وی با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان را مرکز ثقل تربیت دانست و تقویت همه جانبه دانشگاه فرهنگیان را رسالت آموزش و پرورش دانست.

ستاری فرد به آغاز حرکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت کار درون مدرسه‌ای و تقویت قوای فکری و نوجوانان مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره داشت و افزود: امروز سیاست اصلی آموزش و پرورش تربیت تمام ساحتی دانش‌آموز و معلم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار