معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

حضور بیش از ۱۰۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح تعالی مدیریت

قزوین (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از حضور ۱۰۵ هزار و ۱۲۱ دانش‌آموز قزوینی در طرح تعالی مدیریت طی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت ۵۱ هزار و ۴۵۰ دختر و ۵۳ هزار و ۶۷۱ دانش‌آموز پسر در این طرح حضور دارند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از ۱۰۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در طرح تعالی مدیریت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قزوین از حضور ۱۰۵ هزار و ۱۲۱ دانش آموز قزوینی در طرح تعالی مدیریت طی سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: ۵۱ هزار و ۴۵۰ دختر و ۵۳ هزار و ۶۷۱ دانش آموز پسر در این طرح حضور دارند.

ساسان شهری افزود: این طرح براساس اسناد بالادستی و بر مبانی و مفاهیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با نگاهی تحول‌نگر و تحول‌گرا تنظیم و تدوین شده و در آن مدرسه به‌ عنوان یک مرجع اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه یکی از منسجم ترین و دقیق ترین برنامه های شاخص آموزش و پرورش است که با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش و مشارکت والدین به همراه دانش آموزان و مسوولان برای اداره محیط آموزشی اجرا می شود.

شهری با بیان اینکه این طرح در ۶۷۱ واحد آموزشی سطح استان قزوین اجرایی شده، یادآور شد: از این تعداد مدرسه، ۳۸۹ واحد آموزشی متوسطه اول، ۱۷۰ واحد متوسطه دوم و ۱۱۲ واحد فنی حرفه ای و کاردانش است.

این مسئول آموزشی خاطرنشان کرد: طرح تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و با نگاه مدرسه محور، مشارکت‌ جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایط لازم و مطلوب را در امر آموزش فرآهم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در مدارس نتایج خوبی به همراه داشته، اضافه کرد: در این طرح مدارس در سه سطح ممتاز، موفق و پویا دسته بندی شده اند.

شهری با اشاره به اجرای این طرح طی چند سال گذشته، عنوان کرد: با اجرای این طرح انتظار می رود زمینه لازم برای ارتقای سطح کیفی نظام آموزشی در مدارس، بهبود کیفی مدیریت آموزشگاهی، توسعه و تقویت مشارکت فرهنگیان، دانش آموزان و والدین در امور مدرسه و نیز افزایش انگیزه مدیران و سایر کارکنان فراهم شود.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۶۷۰ واحد آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار