معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار بافق:

تدوین برنامه آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر ضروری است

بافق (پانا) - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بافق بر لزوم تدوین برنامه‌های آموزشی مناسب برای پیشگیری جوانان و دانش‌آموزان به مواد مخدر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تدوین برنامه آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر ضروری است

سید محمد باقی‌زاده در نشست شورای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق بر لزوم تدوین برنامه های آموزشی مناسب برای پیشگیری جوانان و دانش آموزان به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: پیشگیری از شیوع و اعتیاد جوانان به مواد مخدر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه جامع و تخصصی در حوزه آموزش و مشاوره، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های تخصصی که منجر به اقدامات اساسی و نهایتا پیشگیری از مصرف جوانان و قشر دانش آموز به مواد مخدر می‌شود، در دستور کار قرار گیرد و مشخص شود که برنامه‌ریزی و اقدامات در طی چند سال آینده چه نتایجی در پی دارد.

باقی زاده، دلیل اصلی روی آوری جوانان به اعتیاد و کاهش سن اعتیاد در بافق را عدم آگاهی و شناخت کافی از خطرات ناشی از مواد مخدر دانست و افزود: با بهره گیری از تمام روش های نوین اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی، خطرات مصرف مواد افیونی برای جوانان به تصویر کشیده شود و همچنین می توان با کمک کارشناسان حوزه اجتماعی و روانشناسان در راستای جامعه ای عاری از مواد مخدر گام برداشت.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست، مسئولان حاضر، پیشنهادات و گزارشی از فعالیت‌های یک ماهه حوزه کاری خود را در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آموزش دانش‌آموزان و والدین آنان، تدوین برنامه تخصصی تا پایان ماه جاری، فرهنگسازی، اقناع سازی و ارتقای سطح دانش عمومی، برنامه های حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی معتادان و ... مطالبی بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار