مشاور خانواده و مدرسه در بهارستان دو:

تجربه دیروز، استفاده از آن در امروز و امید به فردا، سه اصل مهم زندگی هستند

بهارستان دو (پانا) - مشاور خانواده و مدرسه در کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، تجربه دیروز، استفاده از آن در امروز و امید به فردا را سه اصل مهم زندگی دانست و عنوان کرد خودآگاهی دانش و ادراکی است که فرد از خود دارد و این خودآگاهی شبیه به یک نقشه راه است که کمک می‌کند سریع‌تر به مقصد رسید.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تجربه دیروز، استفاده از آن در امروز و امید به فردا، سه اصل مهم زندگی هستند

کارگاه آموزشی دانش‌افزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانواده با مشارکت بهارستان دو در رباط کریم برگزار شد.

زهرا شاهسواری، کارشناس ارشد مشاور خانواده و نویسنده در جمع زنان سرپرست خانواده، در تعریف زندگی بیان کرد: هر فرد یک تعریف ویژه وخاص و منحصر به فردی نسبت به زندگی دارد و این تعریف بستگی به ساختار ذهنی او نسبت به زندگی دارد.

وی در مورد سه اصل مهم زندگی اظهارکرد: تجربه دیروز ، استفاده از امروز و امید به فردا سه اصل مهم زندگی است، زندگی خواستن، توانستن و ساختن است؛ تا با دل نخواهی، با عقل نسازی، با فکر زندگی بی ثمر می‌گذرد؛ یکی از راه‌های رسیدن به خوشبختی و زندگی با کیفیت، خودآگاهی است.

این مشاوره خانواده خودشناسی را اینگونه بیان کرد: خود‌شناسی شش مولفه دارد که شامل شناخت ویژگی‌های جسمانی و بدنی، شناخت توانایی‌ ها و مهارت‌ها، شناخت نقطه قوت و ضعف‌ها، شناخت افکار، شناخت باورها و ارزش‌ها و شناخت اهداف است. اگر ما این ۶مولفه را در خود پیدا کنیم، یعنی به خودشناسی کامل رسیدیم و برای رفع نقطه ضعف‌ها باید تلاش کنیم و نقطه قوت‌ها را در خود بیشتر کنیم.

شاهسواری تاکید کرد: با توانمند‌‌سازی خود مهارت خوب زندگی کردن و عملی ساختن خواسته‌های خود، حق انتخاب در زندگی، فائق آمدن برشرم بی مورد، افکار منفی را از خود دور کردن، وابسته نبودن به دیگران و با شناسایی وضع موجود کیفیت زندگی خود را در همه جنبه های زندگی بالا ببرید و به وضع مطلوب برسید.

وی در پایان این کارگاه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، عنوان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار جهت غلبه آنان بر مشکلات و راه‌های رسیدن به خودآگاهی و مدیریت زندگی است.

دانش‌آموز خبرنگار: رویا ماهرو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار