فرمانده تیپ مکانیزه رمضان ۲۰ نزاسا:

وظیفه اصلی آموزش و پرورش انسان‌سازی است

فشافویه (پانا) - فرمانده تیپ مکانیزه رمضان ۲۰ نزاسا، در سوگواره «حدیث اشک»، به بررسی تاثیر عمیق آموزش و پرورش در ساخت شخصیت انسان پرداخت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش را انسان‌سازی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۴۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه  اصلی آموزش و پرورش انسان‌سازی است

محمد‌صادق موحدی‌کیا، فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نزاسا، در سوگواره «حدیث اشک» که به مناسبت یادبود پدر شهید مجید مجیدی که در سالن اجتماعات شهید کمانی اداره آموزش و پرورش فشافویه برگزار شد، بیان کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش انسان‌سازی است؛ یعنی ابتدا پرورش و بعد آموزش انسان‌ها مهم است و این به مرور زمان اتفاق می‌افتد. کسانی که اکنون معترض هستند از اول اینگونه نبودند و عوامل محیطی روی آنها تاثیر می‌گذارد. ۷۵ درصد افرادی که در ناآرامی‌ها دستگیر شدند قشر جوان و دانشجو بودند.

موحدی‌کیا از تجربه‌هایی که در جنگ ۸سال دفاع مقدس به دست آورده بود گفت: باید متحد باشیم و میدان را خالی نکنیم، اگر ما امروز پشت ولایت نباشیم دشمن خیلی راحت می‌تواند ما را شکست بدهد ولی اتحاد و همدلی ما دشمان را ناامید می‌کند.

وی در ادامه افزود: اولین شهید ولایت حضرت فاطمه(س) بود که در دفاع از امام علی(ع) و ولایت ایشان شهید شد و درس امروز این است که ما ولایت فقیه را یک اصل بدانیم، با جان و دل قبول کنیم و به دیگران یاد دهیم.

موحدی‌کیا تصریح کرد: باید از مکتب امام‌ حسین(ع) درس بگیریم. درس خیلی بزرگی که در واقعه کربلا رخ داد این بود که امام حسین(ع)از جان، مال و خانواده خود در راه اسلام، راهی که فرمان خدا، امر به معروف و نهی از منکر بود، گذشت. ما مسئولین و کارمندان آموزش و پرورش وظیفه داریم که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهیم و این دانش‌آموزان و دانشجوها را هدایت و راهنمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که دانش‌آموزان از ما سوال بپرسند و پاسخ سوال‌هایشان را بدهیم، اگر سوال‌هایشان را پاسخ ندهیم آنها مجبور می‌شوند‌ که پاسخ سوال هایشان را در فضای مجازی و شبکه‌های معاند بیابند و از راه و هدف اصلی منحرف شوند و تحت تاثیر قرار گیرند.

لازم به ذکر است در این مراسم با توجه به نزدیک بودن سالگرد شهید سلیمانی از وی یاد شد و در ادامه قسمتی از وصیت نامه زیبا و دلنشین شهید مجید مجیدی خوانده شد.

خبرنگار: نرگس عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار