در گفت‌وگو با پانا:

حسن خان‌محمدی: برای نباختن زیبایی فوتبال را نابود نکنید

پر کردن جای لوکادیا سخت است/مشکل گلزنی پرسپولیس نگران کننده است

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است مشکل گلزنی سرخپوشان نگران کننده و بزرگترین مانع در راه رسیدن به قهرمانی است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
حسن خان‌محمدی: برای نباختن زیبایی فوتبال را نابود نکنید

امجد عبدی - حسن خان محمدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به توقف پرسپولیس مقابل پیکان اظهار داشت: «متأسفانه تیم‌ها به‌اشتباه یاد گرفته‌اند که باید فقط دفاع مطلق کنند. این ساده‌ترین نوع فوتبال است که مربی هیچ کاری در تمرین نمی‌کند و فقط روی دفاع کردن تمرکز دارد. برای گل زدن هم‌روی اتفاقات دل‌خوش می‌کند. این نوع فوتبال فقط بازی حریف را تخریب می‌کند و با تجمع در زمین خودی، باعث به هم خوردن نظم بازی می‌شود. متأسفانه برای نتیجه گرفتن دست به هر کاری می‌زنند و این اصلاً دستاوردی برای فوتبال ما ندارد.»

وی افزود: «درست است که مربی اگر نتیجه نگیرد، اخراج می‌شود اما واقعاً این دیگر اسمش فوتبال نیست. تیم‌هایی که در حال سقوطند، دفاعی بازی می‌کنند تا امتیاز بگیرند. تیم‌های میانه جدول هم با همین شیوه پیش می‌روند. تیم‌های صدرنشین فقط برای گلزنی پیش می‌روند. متأسفانه این تفکر غلطی است که با آمدن کی روش به فوتبال ما جاافتاده است. او با این تفکر زیبایی فوتبال ایران را نابود کرد. این شیوه هیچ پیشرفتی را برای ما به همراه ندارد و فقط مربیان خودشان را راحت می‌کنند و با کمترین ریسک دنبال امتیاز گرفتن می‌روند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی برای پرسپولیس افتاد و لوکادیا رفت. انشالله که هرچه زودتر باشگاه این مشکل را حل و یک بازیکن گل زن جایگزین کند. پر کردن جای لوکادیا واقع سخت است. بعد از مدت‌ها پرسپولیس صاحب یک مهاجم گل زن شد اما به‌راحتی از دست دادیم. اگر این مشکل رفع نشود، صدر جدول را به‌راحتی از دست می‌دهیم. باید فکر جدی به حال این مشکل شود. متأسفانه از بدشانسی پرسپولیس، پاکدل و عبدی هم در شرایط خوبی نیستند. تیم خیلی روی دیاباته و لوکادیا حساب بازکرده بود که یکی رفت و یکی هم مصدوم است.»

حسن خان محمدی گفت: «مشکل گلزنی پرسپولیس نگران‌کننده و مانع بزرگی برای قهرمانی این تیم است. بااینکه تیم در گلزنی مشکل داشت اما در دربی از روی ضربات ایستگاهی و قدرت سرزنی ولسیانی استفاده کرد. همیشه نمی‌شود روی هوا به گل رسید و باید کادر فنی چاره‌ای بیندیشد. پرسپولیس هنوز مدعی جدی و اول قهرمانی است. گل محمدی باید سیستم و نگرش بازی تیم را عوض کند تا بدون مهاجم بتواند از راه‌های دیگر به گل برسد.»

وی خاطرنشان کرد: «البته پیکان خوب پرسپولیس را آنالیز کرده بود. تمام راه‌های نفوذ را بسته بودند بااین‌حال معتقدم نبودن تماشاگر هم باعث شده تا تیم ازلحاظ روحی روانی افت کند. تماشاگران روح فوتبال هستند و باعث جذابیت و بالا رفتن کیفیت بازی‌ها می‌شوند. امیدوارم در ادامه لیگ، فدراسیون و سازمان لیگ فکری به حال آمدن هواداران به ورزشگاه بکنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار