استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای آموزش و پرورش:

شناسایی بازماندگان از تحصیل، توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است

بجنورد (پانا)- استاندار خراسان شمالی در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش و سومین جلسه پشتیبانی سواد آموزی استان، ضمن تاکید بر لزوم اعتلای وضعیت آموزشی ، بر ضرورت توجه به حوزه پرورشی، جدیت در اجرای طرح غربالگری دانش‌آموزان و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل استان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی بازماندگان از تحصیل، توسط دستگاه‌های اجرایی ضروری است

محمدرضا حسین نژاد در این نشست، دستور ایجاد کارگروه ویژه با مسئولیت معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، با هدف شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری طرح شهید محمودوند، بر ضرورت همراهی تمامی فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه، تاکید کرد.

محمد وحیدی نماینده مردم پنج شهرستان استان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: بودجه آموزش و پرورش در طی ۱۰ سال اخیر ۸.۹ درصد از بودجه عمومی کشور را تشکیل می دهد ولی این رقم در دولت سیزدهم به ۱۴.۳ درصد افزایش یافت و زمان مناسبی است تا کمبودها در این حوزه جبران شود.

ابوالقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه این جلسه ابراز کرد: بیش از 286 نفر از اولیای پزشک و پیراپزشک استان در طرح ارتقای سلامت و بهداشت، شناسایی و درمان دانش آموزان نیازمند خراسان شمالی توسط این اولیای خیّر، در حال اجرا است.

در پایان، عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بیان کرد: طرح شهید محمودوند، شناسایی چهره به چهره دانش آموزان و به صورت میدانی در استان اجرا و توسط ۲۷۴ پیگیری کننده وضعیت دانش آموزان به صورت ویژه و تخصصی دنبال می شود و انتظار می رود با مشارکت حداکثری دستگاههای متولی ، زمینه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل فراهم شود.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار