مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶:

عامل موفقیت در هر کاری پژوهش است

مشهد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد گفت کاری که بر اساس پژوهش و تحقیق انجام شود، موفق است و این پژوهش‌ها باید کاربردی باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
عامل موفقیت در هر کاری پژوهش است

رمضانعلی مسعودی نژاد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه۶ در مراسم تجلیل از دبیران و دانش آموزان سمپادی پژوهشگر با حضور جمعی از مسئولین در دبیرستان نمونه دولتی آرمینه مصلی نژاد ناحیه۶ برگزار شد، گفت: ما برای موفقیت در هر کاری، نیازمند پژوهش هستیم. کاری که بر اساس پژوهش و تحقیق انجام شود، موفق است. پژوهش، باید کاربردی و مورد استفاده قرار بگیرد. مبنای پژوهش باید انسان دوستانه باشد؛ زیرا ما برای خدمت به مردم، این پژوهش را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: وطن دوستانه بودن، یکی دیگر از اساس‌های پژوهش است. اگر ما نیازها و ارزش‌های موجود در جامعه را بسنجیم، می‌توانیم پژوهشگر خوبی باشیم. جامعه به انسان کاربردی نیاز دارد. اگر بخواهیم برای جامعه مفید و کاربردی واقع شویم، باید تمام معیارها را مدنظر قرار بدهیم.

سعید محمودپور سرابی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی ناحیه 6 گفت: وجود دوساله بیماری کرونا، موجب بروز مشکلاتی در زمینه تحقیق و پژوهش در مدارس شد که خوشبختانه با حضوری شدن مدارس این مشکل در حال برطرف شدن است و دانش آموزان در حال فعالیت در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: در مقاله پژوهش، معمولا اعتباراتی توسط دولت در زمینه تحقیقات اختصاص پیدا می‌کند؛ اما این اعتبارات متفاوت است. اگر همت خود تلاشگران عرصه علم و ادب نبود، کارهای پژوهشی به سرانجام نمی‌رسید. هدایت دانش آموزان به سمت مسائل علمی کمک کننده به جامعه توسط معلمان و مربیان، یکی از موارد دارای اهمیت در مدارس است. پژوهش، باید مسئله محور باشد و معلمان و مربیان به این موضوع باید توجه داشته باشند.

وی اشاره کرد: اگر ما به حوزه‌ پژوهشی ورود پیدا کنیم، باید توجه داشته باشیم که این پژوهش، مشکلی از جامعه را رفع کند. اگر در جامعه امروز، دانش آموز پژوهشگر این دیدگاه را پیدا کند که به عنوان یک دانش آموز آینده‌ساز مشکلی از جامعه را برطرف کند، قطعا موفق خواهد بود.

مرتضی مهدویان دلاوری، رئیس اداره تحقیق و پژوهش استان خراسان رضوی گفت: یکی از وظایف‌ما، شناسایی ظرفیت‌های بی‌بدیل دانش آموزان و قرار دادن آن در مسیر درست است. مسئله با مانع حرکتی شروع می‌شود. تمام پژوهش‌های آموزش و پرورش به دلیل مسئله محور بودن، باید کاربردی باشد‌.

وی در پایان گفت: ما مدعی قطعی بودن تحول در آموزش و پرورش هستیم؛ بنابراین باید به آموزش و پرورش کمک کنیم تا تحقق را در ساختار خود ایجاد کند. برای ایجاد این تحقق، باید سه رویکرد حرکتی، روش علمی و سیستمی مدنظر قرار بگیرد. یکی از ماموریت‌ها و رسالت‌های ما در جهت ایجاد اثر بخشی بهتر، شناسایی ارکان مرتبط با حوزه تحول در آموزش و پرورش و برقراری ارتباط میان آن‌ها است. ظرفیت شناسی، مدل سازی و پیاده سازی از راهبردهای این حوزه است.

دانش آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار