وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

ارتقای جایگاه ایران در ثبت آثار یونسکو

واکنش ضرغامی به تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای منع ورود فرزندان مسئولان ایرانی به این کشور/ پرداخت هرگونه مالیات، عوارض و پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات صنایع دستی منتفی شد‌

تهران (پانا) - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ثبت چهار اثر مهم ایران در یونسکو گفت آثار ثبت شده ایران از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و به این ترتیب مقام ایران در زمینه ‌ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای جایگاه ایران در ثبت آثار یونسکو

‌عزت‌الله ضرغامی ‌در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران شب یلدا را به همه ایرانیان و فارسی زبانان همه دنیا تبریک گفت و افزود: یلدا متعلق به همه مردم دنیاست و رییس‌جمهور امروز صحبت‌های خوبی درباره یلدا در هیات دولت کرد با ثبت جهانی یلدا در یونسکو دنیا جایگاه یلدا را تحسین کرد.

وی عنوان کرد: شب یلدا مبانی ایدیولوژیکی و فکری و اسلامی دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره بودجه سال آینده بیان کرد: لایحه احکام ثابت بودجه برای ‌اولین بار در دولت انجام می‌گیرد، اقدام مفیدی بود که در ‌دولت صورت گرفت.

ضرغامی با اعلام دو خبر خوش به خبرنگاران اظهار داشت: پرداخت هرگونه مالیات، عوارض و پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات صنایع دستی منتفی شد.

معاون رئیس‌جمهوری تاکید کرد: چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و به این ترتیب مقام ایران در زمینه ‌ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کرد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: این موفقیت در سالی صورت گرفت که ما سهمیه ثبت آثار ناملموس‌ نداشتیم اما با درایتی که صورت گرفت و مدیریت انجام شده با استفاده از ظرفیت برخی کشورها این موفقیت به دست آمد که می‌توان به پرونده یلدا با همکاری افغانستان، ترکمن دوزی با همکاری ترکمنستان و‌ موسیقی بربط (عود) با همکاری سوریه اشاره کرد.

عزت الله ضرغامی درباره تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای تصویب قانون منع مسئولان ایرانی و فرزندان آن‌ها از ورود به آمریکا، اظهار کرد: یک بار من یک توئیتی زدم که تعطیلات آخر هفته کجا بروم همه جا ما را ممنوع کردند؛ اما این به نظر من یک اتفاق مثبت است.

وی افزود: رابطه دولتمردان و مردم ما با آمریکا یک رابطه گرگ و میش است و اینگونه تهدیدها هم هیچ اثری در سیاست‌های حق‌طلبانه و قانونی و اصولی جمهوری اسلامی ندارد. این‌ها‌ در ‌اغتشاشات اخیر ‌به اهداف اصلی خود نرسیدند. آن‌ها دنبال بهانه‌ها هستند که بتوانند فضای خبری را تسخیر کنند و هیچگونه پشتوانه اجرایی و عملی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار