معاون وزیر آموزش و پرورش :

۴ میلیون نفر در مدارس و مراکز غیر دولتی و هیات امنایی مشغول تحصیل هستند

بوشهر(پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت در زمان حاضر چهار میلیون دانش‌آموز در مدارس مراکز غیردولتی، موسسه‌های فراگیر، هیات امنایی و مناطق آزاد تجاری مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۲۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۴ میلیون نفر در مدارس و مراکز غیر دولتی و هیات امنایی مشغول تحصیل هستند

احمد محمود زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از این جمعیت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۱۳ درصد دانش آموزان کشور در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز بعنوان فراگیر در کلاس‌های زبان، کنکور، تقویتی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه‌های هیات امنایی و ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری هستند.

وی بیان کرد: در مجموعه و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ۲ حوزه شامل یک بخش مراکز و مدارس غیردولتی و بخش دیگر توسعه مشارکت‌های مردمی، هیات امنایی و شورای آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

محمود زاده گفت: سیاست‌ها و اقدامات این حوزه متناسب با ظرفیت‌های یاد شده با همکاری و مشارکت‌های مردمی به‌صورت گروه‌های جهادی، خیرین و واقفان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مدارس غیر دولتی و مراکز؛ سیاست توانمندسازی نیروی انسانی دنبال می‌شود به نوعی معلمی که در این مدارس حضور می‌یابد باید صلاحیت حرفه ای ورود به این مدارس را داشته باشد.

محمود زاده گفت: همچنین در بحث موسسان، مجوز به کسانی داده می‌شود که صاحب صلاحیت حرفه ای مدرسه داری باشند و مدارس غیر استاندارد، بدون تجهیزات و امکانات، نیروی انسانی استاندارد، آموزش دیده و توانمند اجازه ادامه مسیر نداشته و مجوز داده نشود.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزشگاه‌ها تاکید ما براین است که محتوای کتاب‌های زبان باید تغییر اساسی پیدا کند و از آموزشگاه‌های غیر مجاز و آموزشگاه‌هایی که مجوز سایر دستگاه‌ها را دارند جلوگیری شود.

به گفته محمود زاده مدارس غیر انتقاعی باید با رویکرد تربیتی و فرهنگی در کنار کمک به جریان علمی کشور که از این حوزه باید اتفاق افتد و در بعد فرهنگی و تربیتی نیز براساس سند تحول بنیادین برای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب، شجاع، بصیر و دارای هویت ملی و اسلامی تربیت شود.

وی با اشاره به نقش مشارکت مردمی و مدارس هیات امنایی گفت: یک مدل جدیدی در این مسیر نگاه به مردمی سازی حکمرانی آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش امر حاکمیتی و واگذاری آن به غیر ممنوع است.

محمود زاده ادامه داد: در این راستا نقش و مشارکت مردم بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و این مهم به معنای پول و اعتبار و پرداخت شهریه نیست، بلکه نقش در تربیت، اداره مدرسه، برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی، محله، مسجد، مدرسه، اولیا دانش‌آموزان و مدرسه ارتباط تنگاتنگ در چارچوب مشارکت‌ها نقش داشته باشند تا دانش‌آموز تراز تربیت شود.

وی تاکید کرد: سیاستگذاری، نیروی انسانی، محتوا و نظام ارزشیابی مدارس غیر دولتی از طرف آموزش و پرورش انجام می شود و این مدرسه‌ها فقط باید مدرسه داری کنند.

محمود زاده با تاکید برضرورت اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی گفت: همه دستگاه‌ها اجرایی برای ایفای نقش برای آموزش و پرورش در این شورای حضور دارند تا با استفاده از خرد جمعی برای اجرایی سازی سند تحول گام بردارند.

وی با اشاره به گلایه مندی رهبر معظم انقلاب از اجرایی نشدن سند تحول آموزش و پرورش اضافه کرد: اهتمام و جدیتی در استان ها بعنوان قرارگاه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در همه حوزه ها وجود دارد .

محمود زاده ادامه داد: امروز مدارس غیردولتی در مسائل آموزش و پرورش به جریان علمی کشور و به راهبرد اساسی تربیت دانش آموز در تراز انقلاب و حوزه های تربیتی و فرهنگی کمک می کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که بستر حضور دانش آموزان را در مدارس غیر دولتی فراهم سازیم و با نظارت، پرداخت تسهیلات این مدرسه ها را تقویت و همچنین با برنامه‌های منسجم و مشارکت دانش آموزان در میانگین نمرات استان، کنکور، المپیادها، جشنواره ها و مسابقات و تربیت اثر گذار باشیم.

محمودزاده برنامه آینده مدارس غیردولتی را با رویکرد تربیتی فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: برنامه مدارس غیردولتی برای سال‌های آینده عددی نیست، بلکه کیفی‌سازی در حوزه آموزش و تربیتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار