سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال:

آزادی اولین استادیوم مجهز به VAR خواهد بود

تهران (پانا) - سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با اشاره به اجرایی شدن VAR در فوتبال ایران گفت این طرح در ۲ فاز انجام می‌شود که استادیوم آزادی به عنوان اولین استادیوم انتخاب شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آزادی اولین استادیوم مجهز به VAR خواهد بود

هدایت ممبینی اظهار داشت: از زمانی که به عنوان سرپرست دبیرکلی منصوب شدم ۴ جلسه با شرکت بلژیکی برای این کار را در برنامه داشته‌ایم که جلسات خوبی بوده و به دنبال آن هستیم تا در زمان‌بندی مشخص و البته کوتاه، این طرح را به اجرا در بیاوریم.

وی ادامه داد: زمان‌بندی برای اجرایی شدن VAR انجام شده و الان بحث قرارداد مطرح است که کمیسیون معاملات شرکت مذکور را انتخاب کرده و ابلاغ هم شده که بعد از عقد قرارداد، بررسی فنی ورزشگاه‌ها، آموزش فنی داوران و تجهیز چند استادیوم را در برنامه خواهیم داشت.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال یادآور شد: بر اساس پروتکل‌های فیفا، باید همه ورزشگاه‌ها تجهیز شوند اما برخی از ورزشگاه‌های ما از نظر زیرساخت‌ مشکلاتی را دارند و از سویی دیگر ممکن است باشگاه‌ها هم توان مالی کافی را نداشته باشند که بر این اساس قرار شد در دو فاز این کار انجام شود.

ممبینی گفت: طبیعی است که در فاز اول ورزشگاه‌هایی که از سوی باشگاه‌ها اعلام آمادگی شود در دستور کار قرار می‌گیرند و در فاز دوم سایر استادیوم‌ها را تجهیز خواهیم کرد. برنامه آموزش داوران را هم در دو فاز اجرایی می‌کنیم،‌ فاز اول را در بهمن خواهیم داشت و در فاز دوم خردادماه را مد نظر داریم. طبق برنامه زمان‌بندی شده، امیدواریم برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت چند استادیوم را تجهیز و آماده فعالیت کنیم.

وی تصریح کرد: ورزشگاه آزادی با توجه به این که استادیوم ملی است در اولویت قرار خواهد داشت، بعد از آن تجهیز ورزشگاه نقش جهان اصفهان، فولاد خوزستان، تراکتورسازی تبریز، استادیوم گل‌گهر، ورزشگاه مس و نساجی قائم‌شهر را در دستور کار خواهیم داشت و در فاز دوم به سراغ سایر استادیوم‌ها می‌رویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار