انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد نخبگان استان ، گروه تعاونی پیشگامان یزد ومرکز پارک علم وفناوری یزد

خبرگزاری پانا:در نشستی که با حضور رییس بنیاد نخبگان استان یزد ، رییس پارک علم وفناوری یزد ، مدیرعامل گروه پیشگامان یزد واصحاب رسانه استان ، برگزار شد ، تفاهم نامه ای سه جانبه امضا شد .

کد مطلب: ۱۳۳۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل ازروابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد ،در این تفاهمنامه، همکاری و پشتیبانی از "مرکز بورس ایده "در یزد مدنظر قرارگرفته که مشارکت بنیاد نخبگان استان یزد در تعیین رویکردها، سیاست ها و عملیات اجرایی مرکز بورس ایده، سرمایه‏گذاری لازم جهت ایجاد مرکز بورس ایده براساس طرح کسب وکار با مشارکت پیشگامان و شناساندن و گسترش اهداف بورس ایده در میان نخبگان استان و همچنین پیگیری لازم جهت جذب بودجه‏های ملی طرح مرکز بورس ایده از وزارتخانه مربوطه و سایر ارگان‏ها برخی از مفاد این تفاهمنامه سه جانبه می باشد.

در این جلسه رییس بنیاد نخبگان یزد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نخبه خیز بودن استان یزد، گفت: انعقاد تفاهم نامه و راه اندازی مرکز بورس ایده را اتفاق خوبی می دانم و امیدوارم با حمایت های معنوی و مادی و راه اندازی این سامانه، ایده ها به صورت مستمر به ثروت و محصول تبدیل شود و بتوانیم در این راه گامی موفق برداریم .

دکتر امیریان ادامه داد: در طول سال جشنواره های منطقه ای ارزیابی اختراعات برگزار می شود که ایده ها و طرح هایی که بتوانند در این جشنواره ها تاییدیه بگیرند، کمک هزینه بلاعوض از بنیاد نخبگان یزد دریافت می کنند و مبلغی نیز برای نمونه سازی به آن ها تعلق می گیرد .

در ادامه این جلسه رییس پارک علم وفناوری یزد در خصوص انعقاد این تفاهم نامه اظهار داشت : جشنواره ایده های برتر ابتدا به صورت استانی و منطقه ای در یزد برگزار شد و هم اکنون نیز به صورت ملی برگزار می شود که با توجه به اینکه چند سال پیاپی، دبیرخانه جشنواره ایده های برتر در مرکز پارک علم وفناوری یزد مستقر است، ایده های زیادی به این مرکز می رسید که متاسفانه هیچ جایی برای بایگانی و پیگیری این ایده ها نداشتیم و به همین دلیل به دنبال راه اندازی سامانه بورس ایده یزد در یزد بودیم .

دکتر امراللهی ادامه داد : با همکاری گروه پیشگامان کویر، این سامانه هم اکنون آماده فعالیت است و قرار است 1700 نفر از آنانی که در جشنواره های ایده های برتر از بین 10000 ایده برگزیده شده اند ، در این سامانه عضویت شوند.

وی با اشاره به همکاری بنیاد نخبگان در این سامانه گفت : با توجه به اینکه بنیاد نخبگان یزد با نخبگان تعامل دارد ، این بنیاد نیز در بورس مرکز ایده همکاری خواهد کرد .

وی در ادامه عنوان کرد : هدف از راه اندازی سامانه بورس ایده یزد ، جهت دهی وساماندهی ایده های افراد حاضر در جشنواره ایده های برتر است که بتوانیم ایده هایی که قابلیت فناوری دارند یا می توانند به محصول تبدیل شوند را اگر در استان یزد باشند ، پیگیری کنیم و اگر در استان دیگری هست به همان استان معرفی کنیم و ارتباط بین مراکز فناوری و ایده پرداز برقرار بشود .

مدیرعامل گروه پیشگامان کویر نیز در این نشست ، با اشاره به فعالیت های این تعاونی در امور زیربنایی و فناوری اطلاعات گفت : به عنوان یک تعاونی موفق در استان و کشور وظیفه خود می دانیم تا به دنبال ایده و روشی باشیم که استان یزد پیشرفت کند و بتوانیم در فعالیت اجتماعی و رشد استان موثر باشیم .

وی تصریح کرد : البته برای بقای تعاونی پیشگامان، باید از طرح های نخبگان و ابتکاراتی استفاده کنیم که درآمد زا باشد و سرمایه ای که داده می شود، در نهایت به سود ختم شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار