مهدی چمران مطرح کرد

جلسه با معاون اول رییس جمهور با موضوع واگن های مترو

تهران (پانا)- رییس شورای شهر تهران با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران جهت انعقاد خرید واگن‌های جدید گفت در همین ارتباط نیز عنوان شد که جلسه‌ای با مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر قرارداد خرید واگن‌ها انجام و پس از انعقاد این قرارداد یک سال‌و‌نیم بعد واگن‌های جدید وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه با معاون اول رییس جمهور با موضوع واگن های مترو

مهدی چمران در پایان جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران با علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و برخی از معاونین و مدیران شهری که صبح امروز در سالن شیبانی برگزار شد اظهار کرد: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که جلسه امروز یک جلسه رسمی بود و با توجه به اینکه صحن شورا برای برگزاری این جلسه با توجه به حضور کامل اعضا و مدیران شهری فراهم نبود به همین جهت این جلسه در سالن شیبانی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله صادقی، تشکری هاشمی، علوی، امانی، عباسی، قائمی و اقراریان و بنده و البته از جانب شهرداری تهران نیز زاکانی، بهرامی معاون حمل و نقل، صحبت‌هایی را در ارتباط با موضوع حمل و نقل و ترافیک مطرح کردند.

چمران همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری تهران جهت انعقاد خرید واگن‌های جدید گفت: در همین ارتباط نیز عنوان شد که جلسه‌ای با مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر قرارداد خرید واگن‌ها انجام و پس از انعقاد این قرارداد یک سال‌و‌نیم بعد واگن‌های جدید وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در جلسه امروز به بحث تهیه واگن از واگن‌سازی تهران اشاره شد، به طوری که عنوان شد که قرار است واگن‌های مورد نظر از این مجموعه در بازه زمانی 16 ماهه در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

وی به موضوع اورهال و نوسازی واگن‌های مترو و اتوبوس اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز قرار شد به صورت جدی در دستور کار شهرداری تهران قرار بگیرد و ان‌شاءالله تا 14 ماه‌ آینده 2 هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خواهد شد.

چمران اظهار کرد: در کنار تمامی اقدامات اشاره شده، خرید اتوبوس و همچنین نوسازی واگن‌های مترو و اتوبوس و خرید اتوبوس‌های برقی از دیگر مسائلی بود که در جلسه امروز از سوی شهرداری تهران عنوان شد و ان‌شاءالله تا پایان سال حدود 400 الی 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت افزوده خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در جلسه امروز عنوان شد که اورهال کردن واگن‌های مترو با سرعت بیشتری و با توجه به تهیه قطعات در حال انجام است و ان‌شاءالله در مدت زمان تعیین شده این واگن‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی بشوند.

وی از ورود ون‌تاکسی‌های جدید با ظرفیت هر ون 14 نفر اشاره کرد و گفت: این ون‌ها نیز قرار شد جایگزین ون‌های فرسوده قبلی شود و ان‌شاءالله با این شرایط وضعیت خوبی در حوزه حمل و نقل ایجاد خواهد شد.

چمران افزود: البته در خصوص تاکسی‌ها هم صحبتی شد اما با توجه به مدت زمان کوتاه جلسه به صورت کلی به این موضوع پرداخته نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار