رئیس شورای شهر سمنان:

۳۴۰ میلیارد تومان از تعهد درآمدزایی شهرداری سمنان محقق شده است

سمنان (پانا) - رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان از تعهد درآمدزایی شهرداری سمنان محقق شده است، گفت طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال میزان تحقق بودجه افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۴۰ میلیارد تومان از تعهد درآمدزایی شهرداری سمنان محقق شده است

علی همتی، در نشست خبری با رسانه‌ها، با عنوان این مطلب که در پنج سال اخیر، میانگین تحقق بودجه شهرداری سمنان ۳۶ درصد بوده است، افزود: تحقق بودجه، یکی از مشکلات شهرداری سمنان است که ۳۴۰ میلیارد تومان بودجه در سال جاری تحقق یافت. البته امسال برآورد تحقق بودجه شهرداری سمنان ۸۵۰ میلیارد تومان بود که ۲۰۰ میلیارد تومان آن منوط به پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شهرداری به جز طلب از دستگاه‌های اجرایی است، ابراز کرد: با توجه به افزایش قابل توجه درآمدها امیدواریم که بودجه شهرداری سمنان را محقق شده ببینیم.

رئیس شورای شهر سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مطالبات شهرداری را پرداخت کنند، گفت: انتظار ما این است که مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به همراهی با شهرداری سمنان اقدام کنند تا شاهد اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی خوبی در شهر سمنان باشیم.

همتی با بیان اینکه تأخیر در اجرای طرح کاروانسرای تاریخی سمنان به دلایل مختلفی بود که از جمله آنها می‌توان به خودداری از تخلیه این مکان اشاره کرد، بیان کرد: کاروانسرا از سوی سازمان زندان‌ها به بهانه انبار نگهداری اقلام مورد نیاز زندان سمنان، تخلیه نشده بود، بنابراین مجموعه مدیریت شهری برای تسریع در این موضوع، حتی ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری را در اختیار سازمان زندان‌ها قرار داد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بودیم که با این اقدام، هرچه سریع‌تر زمینه آزادسازی بنای کاروانسرای سمنان فراهم شود، بیان کرد: مقرر شده که یک ساختمان در اختیار سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان سمنان قرار گیرد.

رئیس شورای شهر سمنان ادامه داد: البته طبق آخرین اطلاعات، اکنون آزادسازی کامل کاروانسرای شاه‌عباسی منوط به انتقال تصویب قانون تغییر بهره‌بردار است و با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری توافقات اولیه انجام شده است.

همتی با اشاره به اینکه سمنان از تمیزترین شهرهای کشور است، ادامه داد: طی ماه‌های گذشته سگ‌های ولگرد در سطح شهر کم شده و جمع‌آوری سگ‌ها پیمانکار دارد. همچنین براساس تصمیم شورای ترافیک شهرستان سمنان، احتمال مسدود شدن ۱۵ روزه خیابان امام خمینی شهر سمنان(ره) برای مرمت وجود دارد.

گفتنی است؛ علی همتی، رییس، مجید نظری نایب رییس، حسین موسوی دلازیانی دبیر، حسین گل‌هاشم خزانه‌دار و رضا صباغیان عضو شورای اسلامی شهر سمنان در این نشست به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند و مهدی خراسانیان و عباسعلی طالب‌بیدختی دیگر اعضای شورای شهر حضور نداشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار