سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش در نشست مجلس دانش‌آموزی قم:

دانش‌آموزان توانمند در اداره امور مدارس نقش‌آفرینی کنند

قم (پانا) - سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت دانش‌آموزان دارای استعداد می‌توانند در فعالیت‌های مدارس از جمله مدیریت، تدریس و دیگر موارد حضور حداکثری داشته باشند و در اداره امور مدارس نقش‌آفرینی کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان توانمند در اداره امور مدارس نقش‌آفرینی کنند

حجت‌الله الماسی، سرپرست دفتر وزارتی آموزش و پرورش در دومین نشست هم اندیشی اعضای مجلس دانش آموزی پسران استان قم که در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش قم برگزار شد، اظهار کرد: سرانه دانش آموزان از بودجه کل کشور عددی بسیار ناچیز است بطوریکه تقریبا سرانه مشخص شده برای هر فرد حدود ۸۰ هزار تومان است.

وی افزود: اختصاص این میزان سرانه در حالی است که در مدارس فراتر از مبلغ فوق برای هر دانش آموز هزینه می شود.

الماسی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری دانش آموزان در اداره مدارس تاکید کرد: دانش آموزان دارای استعداد می‌توانند در فعالیت های مدارس از جمله مدیریت، تدریس و دیگر موارد حضور حداکثری داشته باشند و در اداره مدارس از ظرفیت های دانش آموزان استفاده شود.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با استقبال از ایده های دانش آموزان در خصوص فعالیت کمیته ها عنوان کرد: استفاده از ظرفیت کمیته های دانش آموزی در مدارس می‌تواند تحولاتی در سطح نواحی و استان ایجاد کند.

وی گفت: تشکیل کمیته‌ها زمینه‌ساز مشارکت بیشتر دانش آموزان در امورات مدرسه و نیز باعث ایجاد شور و انگیزه در دانش آموزان می شود.

در نشست فوق که با حضور سید علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی استان قم برگزار شد، موضوعاتی از قبیل انتخاب مسئولان کمیته های پنج گانه، بررسی جایگاه حقوقی مجلس دانش آموزی و راهکارهای ارتقای وظایف نظارتی و اجرایی آن، رسیدگی به وضعیت کلاس های تقویتی و کنکور و همچنین بررسی طرح های پیشنهادی اعضا، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

خبرنگار: سعید حسینیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار