معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی و هیأت امنایی باید به ارتقاء جریان علمی کشور کمک کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بر همکاری بین این سازمان و باشگاه دانش پژوهان جوان تاکید کرد و گفت کمک به افزایش توان علمی کشور، کادرسازی، ایجاد رویکردهای فرهنگی، تربیتی و هویتی از جمله موارد مهمی است که باید دنبال و پیگیری شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی و هیأت امنایی باید به ارتقاء جریان علمی کشور کمک کنند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان، احمد محمودزاده طی نشست صمیمی که با سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان داشت، ضمن تبریک به رئیس جدید این سازمان اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آمادگی همکاری در حوزه‌های مختلف را با باشگاه دانش پژوهان جوان دارد و علاقه‌مند است تا در حوزه المپیادها نیز اقدامات خوبی برای حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی انجام دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی حدود 2 میلیون و 200 دانش‌آموز در مدارس غیردولتی، یک میلیون و 100 دانش آموز در مدارس هیات امنایی دارد و 20 هزار مرکز آموزشی و پرورشی نیز زیر مجموعه سازمان است که یک میلیون و 100 هزار دانش آموز سالانه در این مدارس و آموزشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

وی افزود: با تمام معاونین و مجموعه‌های استانی و وزارتی ارتباطات خوبی را فراهم کرده‌ایم و علاقه‌مندیم حوزه کاری باشگاه دانش پژوهان جوان را به سطح مدارس غیردولتی و هیات امنایی ببریم تا با ظرفیت‌های خوبی که در مدارس غیردولتی و هیات امنایی وجود دارد از قبیل دانش‌آموزان المپیادی و رتبه‌های زیر 10 کنکور سال‌های گذشته، نوید بخش رشد و درخشش علمی هرچه بیشتر مدارس غیردولتی و هیأت امنایی باشیم و با همکاری و تعامل دو مجموعه، اهتمام ویژه‌ای برای اجرایی شدن و تحقق همه ساحت‌های سند تحول بنیادین صورت پذیرد.


معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ظرفیت فعال مدارس باید مورد استفاده قرار گیرد به‌طوری که واسط شویم تا فعالیت‌ها را از مدرسه به سطح استان، شهر و کشور ببریم و کارهای خوبی در زمینه علمی که دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز است، انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی باید برای جریان علمی کشور کمک کننده باشند این آمادگی در سازمان وجود دارد و ما نیز برای این همکاری علاقه‌مند بوده و هستیم و در این خصوص دبیرخانه‌های علمی در سطح کشور تشکیل داده‌ایم که مسائل آموزشی و علمی مدارس را پیگیری می‌کنند.

محمودزاده با اشاره به اینکه باید چند رویکرد محقق شود اظهار کرد: توزیع استانی، توزیع رشته‌ای در المپیادها، کمک به افزایش توان علمی کشور، کادرسازی، ایجاد رویکردهای فرهنگی، تربیتی و هویتی از جمله موارد مهمی است که باید دنبال و پیگیری شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متناسب با نگاه این باشگاه باید مشخص شود که سازمان مدارس غیردولتی چه اقدامی را می‌تواند برای این باشگاه و پیشبرد اهداف آن انجام دهد، این امر را می‌توان در قالب یک تفاهم‌نامه عملیاتی کرد.

سیدرضا حسینی سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان در این دیدار با بیان رزومه کاری خود اظهار کرد: روابطه حسنه‌ای بین معاونت‌ها و سازمان‌ها در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که می تواند در تحقق اقدامات کمک کننده باشد تا کارها سریع تر جلو بروند.

وی افزود: بخشی از فارغ‌التحصیلان باشگاه دانش پژوهان جوان، دانش‌آموزان مدارس غیردولتی هستند لذا باید از دوره متوسطه دوم زمینه‌ای ایجاد کرد که این دانش‌آموزان به باشگاه برگردند.

حسینی بیان کرد: قصد داریم باشگاه دانش پژوهان جوان به عنوان یک موسسه هیات امنایی مستقل باشد و سیستم چابکی را احیا کنیم. این باشگاه که با قشر نخبه ارتباط دارد نباید درگیر دموکراسی شود.

سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان همچنین اضافه کرد: این باشگاه باید مکان ایده پردازی باشد، برای تحقق این امر باید با مدارس سمپاد و مدارس غیردولتی ارتباط جدی و مستمری داشته باشیم. اگر یک همکاری در این‌باره شکل بگیرد منشا خیر و ثمر در کشور نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی سیستم به سمت کلاس‌های آنلاین رفته است می توان مدارس غیردولتی را نیز به سمت المپیاد برد در این راستا با قطب بندی درست، مدارس المپیاد مجازی را راه‌اندازی کنیم تا استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی شوند.

حسینی بر همکاری با سازمان مدارس غیردولتی تاکید کرد و خطاب به محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی آموزش‌های فراگیر داشته باشید ما نیز به هر مجموعه‌ای که کار المپیادی خواهد کرد کمک می‌کنیم، زیرا المپیاد روی آموزش کشور نیز موثر خواهد بود.

سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: برگزاری المپیاد شور و اشتیاق را در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، اگر در مدارس غیردولتی برگزار شود سطح این مدارس را بالا می‌برد و قطعا دانش‌آموزان می‌توانند در المپیادهای مختلف مدال‌های مختلفی را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار