دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران:

چهل و سومین شورای اجرایی آیسسکو برگزار می‌شود

تهران (پانا) - اولین شورای مشورتی و چهل و سومین شورای اجرایی آیسسکو با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی، در مراکش برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۰۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
چهل و سومین شورای اجرایی آیسسکو برگزار می‌شود

مهدی فیاضی دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران گفت: شورای اجرائی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام، آیسسکو، هر ساله با حضور اعضای این شورا که مرکب از نمایندگان کشورهای عضو این سازمان است، برگزار می‌شود و در سال جاری نیز چهل و سومین اجلاس این شورا و اولین نشست شورای مشورتی آیسسکو، از 21 تا 24 دسامبر 2022 (30 آذر لغایت 3 دی ماه 1401) در شهر رباط پایتخت مراکش برگزار خواهد شد.

فیاضی افزود: دستور کار اولین نشست شورای مشورتی آیسسکو در خصوص "بررسی شاخص‌های راهبردی توسعه در جهان اسلام با تمرکز بر شاخص دانش به عنوان الگو" و برجسته کردن جایگاه این شاخص در میان سایر شاخص های توسعه راهبردی درکشورهای اسلامی است.

وی درباره برنامه های اجلاس شورای اجرایی گفت: در این شورا عملکرد یک سال گذشته آیسسکو و کشورهای عضو از جنبه‌های گوناگون بررسی و ارزیابی می‌شود و همچنین برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان و بودجه مورد نیاز آن برای سال 2023 نیز در این شورا بررسی و به تصویب خواهد رسید.

آیسسکو، سازمان تخصصی آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام است که 54 کشور اسلامی اعضای آن هستند. کشورجمهوری اسلامی ایران از اعضای مهم و فعال این سازمان می باشد و مهدی فیاضی به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران و نماینده کشورمان در شورای اجرائی آیسسکو، در این دو اجلاس مهم جهان اسلام شرکت خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار