مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

یک‌سوم مدارس کشور تا پایان سال تحصیلی دوستدار محیط زیست می‌شوند

زنجان (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت امیدواریم تا پایان سال تحصیلی حداقل یک‌سوم مدارس کشور، مدرسه دوستدار محیط زیست شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
یک‌سوم مدارس کشور تا پایان سال تحصیلی دوستدار محیط زیست می‌شوند

اعظم گودرزی در آیین افتتاح اولین مدرسه محیط زیستی استان زنجان اظهار کرد: با توجه به مشکلات محیط زیستی که در همه جای جهان دامن‌گیر شده متاسفانه مشکلات محیط زیستی، آب، هوا و خاک در کشورمان هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل لازم است که آحاد جامعه از جمله دانش‌آموزان و فرهنگیان از آموزش‌های لازم در خصوص حفظ طبیعت و محیط زیست بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: در این راستا دوره‌های ضمن خدمت آموزش محیط زیست را برای فرهنگیان به‌ویژه مراقبان و رابطان سلامت و افراد فعال در حوزه سلامت تعریف کرده‌ایم.

گودرزی با بیان اینکه آموزش‌های لازم با کمک سازمان حفاظت محیط زیست به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر این خوشبختانه 20 مدرسه در استان زنجان به‌عنوان مدرسه دوستدار محیط زیست تعریف شده و امروز فعالیت‌های محیط زیستی در این مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست استان آغاز شد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان در این مدارس، آموزش‌های لازم در خصوص مواردی که برای حفاظت از محیط زیست لازم است از جمله تفکیک زباله و مصرف بهینه انرژی را یاد می‌گیرند تا بتوانند گامی در جهت حفظ محیط زیست بردارند.

وی افزود: این آموزش‌ها ارائه می‌شود تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست از طریق دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران سلامت، ترویج پیدا کند و آموزش‌هایی که سفیران سلامت دیده‌اند را به همسالان، خانواده و جامعه انتقال دهند و بتوانیم گامی در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه برداریم.

گودرزی با بیان اینکه ایجاد مدارس دوستدار محیط زیست طبق تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست قرار است در سایر مدارس هم ادامه‌دار باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال تحصیلی بتوانیم حداقل یک‌سوم مدارس کشور را دوستدار محیط زیست کنیم.

دانش‌آموزان نقش بااهمیتی در حفظ مسائل زیست‌محیطی دارند

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز گفت: مردم در درجه اول می‌توانند از محیط زیست، حفاظت و نگهدای کنند و نوجوانان و خردسالان، بخش مهمی از این مردم هستند و دانش‌آموزان نقش بسیار بااهمیتی در حفظ مسائل زیست‌محیطی دارند.

وی با بیان اینکه از فرهنگیان در ادامه این مسیر استمداد می‌طلبیم، ابراز کرد: هرچه بیشتر باید با تقویت و تداوم همکاری و همیاری موجود از قبل، نقش قشر دانش‌آموزی و فرهنگیان در مسائل محیط زیستی را بیشتر کنیم.

یافتیان خاطرنشان کرد: از همکاران فرهنگی انتظار داریم بر اساس علاقه به مسائل محیط زیستی و اهمیت آن در زندگی خود، پیش آمده و در این راستا همکاری کنند و اداره کل حفاظت محیط زیست نیز از آنچه در توان دارد در این مسیر کوتاهی نمی‌کند.

20 مدرسه استان زنجان محیط زیستی می‌شود

پریسا گلبازی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با اشاره به تعبیه سطل‌های زباله مخصوص در بخش‌های مختلف مدرسه گفت: آموزش‌های لازم از طریق مربی بهداشت به دانش‌آموزان ارائه شده که زباله‌ها را از یکدیگر تفکیک کنند و این مدرسه، جزء 20 مدرسه محیط زیستی استان است که طی تفاهمنامه بین آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست به‌عنوان مدرسه پایلوت انتخاب شده است.

وی افزود: مفاهیم محیط زیستی توسط دانش‌آموزان سفیران سلامت به‌عنوان محیط‌یار به سایر دانش‌آموزان و خانواده ارائه و انتقال پیدا خواهد کرد.

گلبازی با بیان اینکه این طرح در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: سعی بر این بوده که در مدارس برخوردار و خاص نباشند و در مدارسی اجرا شوند که تعداد دانش‌آموز زیادی دارند و این مدرسه (مدرسه امام رضا«ع») نیز دوشیفت بوده که یکی، ابتدایی و دیگری، متوسطه دوره اول بوده و در مجموع بیش از 800 دانش‌آموز دارد.

وی خاطرنشان کرد: مفاهیم آموزشی در بخش‌های مختلف مدرسه نیز در قالب بروشور نصب شده و شامل صرفه‌جویی در مصرف انرژی، حفاظت از طبیعت، تفکیک زباله و... است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار