شروط اصلی برای افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد مقرر

تهران (پانا) - بازدید اخیر رئیس‌جمهوری از پروژه خط مترو تهران-پرند، تاکید موکد ایشان مبنی بر رفع موانع اجرایی ادامه طرح را به دنبال داشت؛ مهمترین پیش‌نیاز برای تکمیل این خط، تامین به موقع منابع مالی در قالب بودجه نقد مصوب دولتی و تهاتر 25 هکتار زمین از اراضی شهر جدید پرند است تا پروژه در بهار 1402 به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
شروط اصلی برای افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد مقرر

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در حالی که قرار بود اسفندماه سال گذشته و طبق توافقات انجام شده، 25 هکتار زمین از اراضی شهر جدید پرند به عنوان بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل خط مترو تهران-پرند به پیمانکاران مربوطه واگذار‌شود اما عملاً این امر تاکنون به طور کامل محقق نشده‌است. همچنین مبلغ 210 میلیارد تومان بودجه نقد مصوب دولتی که می‌بایست در 8 ماه گذشته به پروژه تزریق می‌شده نیز عملاً پرداخت نگردیده که همین مسائل باعث شده‌است روند سفارش گذاری و تامین تجهیزات مرتبط با راه‌اندازی خط مترو شهر پرند با تاخیرات قابل توجهی همراه‌شود.

اما سفر سید ابراهیم رئیسی به شهرستان رباط کریم و تاکید بر حل مشکل اصلی شهر پرند که مساله عبور و مرور به تهران است، با ابلاغ دستوراتی به وزرای راه و شهرسازی، نیرو وهمچنین استاندار و معاون اجرایی رییس جمهور همراه بود.

تامین هرچه سریعتر اعتبارات نقد و غیرنقد پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی، تکمیل شبکه برق مسیر خط ریلی تهران-پرند توسط وزارت نیرو و پیگیری امور توسط معاون اجرایی رییس جمهور که در زمان تصدی پست استانداری تهران با این پروژه کاملاً آشنا شده‌است، از جمله مسائلی است که لازمه افتتاح خط مترو شهر پرند در موعد تعیین شده (خرداد 1402) می‌باشد.

این در حالی است که پروژه به لحاظ عملیات اجرایی پیشرفت بالای 84 درصد را تجربه کرده و با کمی توجه بیشتر ازسوی تامین‌کنندگان منابع مالی طرح، امکان بهره‌برداری از آن در کمتر از 6 ماه آینده وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار