مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

فعالیت 18 هزار دانش آموز در دارالقرآن های استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه 10 دارالقرآن در سطح استان مشغول خدمت رسانی به دانش آموزان هستند، گفت: 18 هزار دانش آموز استان در رشته های مختلف قرآنی همچون حفظ، روخوانی و روانخوانی، تفسیر و ... مشغول تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 18 هزار دانش آموز در دارالقرآن های استان سمنان

عادل خالقی، در رویداد بزرگ قرآنی افتتاحیه برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی دارالقرآن امام خمینی شهرستان سمنان همراه با محفل انس با قرآن در مسجد عابدینیه سمنان، ضمن اشاره به نقش مراکز دارالقرآن به‌عنوان مأمن فعالیت‌های قرآنی در طول سال تحصیلی و ایام تابستان از استقبال و حضور بی نظیر دانش‌آموزان استان در فعالیت‌های متنوع قرآنی در 10 مرکز دارالقران الکریم استان خبر داد.

وی، تربیت نسل‌های قرآنی را به عنوان مهم‌ترین مأموریت این نهاد برای نهادینه شدن سبک زندگی و فرهنگ غنی اسلامی در بین آینده‌سازان دانست و بیان کرد: فرهنگ ما فرهنگی دینی، اسلامی و هدف دین ما نیز تربیت انسان‌های متدین، بااخلاق و مسئولیت پذیر است و مراکز دارالقرآن نیز درکنار مدارس، بهترین مکان برای آماده سازی این آینده سازان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان این مطلب که 10 مرکز دارالقران الکریم استان، با آماده سازی، تجهیز و کیفیت بخشیدن به آموزش‌های قرآنی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، در راستای پرورش نسل‌های آینده و مجهز کردن آنان به تعلیم و تربیت متعالی گام بر خواهند داشت، خاطرنشان کرد: مراکز دارالقران الکریم استان، امسال نیز پربارتر از سال های گذشته با برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی از قبیل حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، احکام ، علمی، هنری و همچنین اردوهای زیارتی و تفریحی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

خالقی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب بسیاری را پوشش دهد و گستره تاثیرش بخش عظیمی از جامعه را در برگیرد، افزود: هدف اصلی از تشکیل دارالقرآن ها، کشف استعدادها، هدایت و راهبری آنها و ترویج فرهنگ و تفکر قرآنی در منطقه و همچنین تربیت فرزندان سالم و صالح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار