سرپرست اداره‌کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

«طرح مبین» برای دوهزار و پانصد نفر از مدیران مدارس غیردولتی کشور اجرایی می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست اداره‌کل مدارس و مراکز غیردولتی در وبینار با رؤسای مشارکت‌های مردمی سراسر کشور گفت طرح مبین یا همان مدیریت برنامه‌های یاوران نماز با مشارکت معاونت پرورشی و ستاد اقامه نماز کشور برای 2500 نفر از مدیران مدارس غیردولتی سراسر کشور برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
«طرح مبین» برای دوهزار و پانصد نفر از مدیران مدارس غیردولتی کشور اجرایی می‌شود

اسماعیل شاه‌آبادی فراهانی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح مبین، مهارت‌افزایی مدیران مدارس غیردولتی در خصوص اقامه نماز در مدارس غیردولتی است، اظهار کرد: ما به دنبال شیوه‌های مدیریت اقامه نماز و جذاب‌سازی برنامه‌های نماز در مدارس غیردولتی هستیم و اجرای طرح مبین می‌تواند راهکاری اصولی و هدفمند به مدیران مدارس غیردولتی ارائه کند و شرکت مدیران مدارس غیردولتی در این طرح و اجرایی‌سازی آن در مدارس غیردولتی در رتبه‌بندی مدارس غیردولتی و شهریه مدارس غیردولتی سال تحصیلی آینده مؤثر خواهد بود.

شاه‌آبادی فراهانی ابراز امیدواری کرد با برپا داشتن نماز و اقامه آن در مدارس غیردولتی، بتوان توجه بیش از پیش مدیران و اولیای مدرسه و دانش آموزان را به موضوع نماز و اهمیت آن در راستای کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی، معطوف شود.

منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز در این وبینار خطاب به رؤسای مشارکت‌های مردمی سراسر کشور با اشاره به دغدغه مهم مدارس به منظور سوق‌دهی دانش‌آموزان به برپایی نماز گفت: انس به نماز در بین دانش‌آموزان به طور قطع می‌تواند از بسیاری از مسائل و معضلات دور نگه خواهد داشت و اخلاق و خصال نیکو را در آنها تقویت خواهد کرد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز ادامه داد: این طرح به صورت کشوری در 16 ساعت آموزشی (ضمن خدمت) به میزبانی شش استان قطب‌های کشوری به صورت برخط و در شهرتهران به صورت حضوری برگزار می‌شود. دو هزار و پانصد نفر از مدیران محترم مدارس غیردولتی، آموزش‌های تعریف شده طرح مبین که شامل سه بخش؛ بحث اول مدیریت اقامه نماز در مدرسه، مبحث دوم شیوه دعوت دانش آموزان به نماز و بحث سوم، خانواده و نماز است را آموزش می‌بینند و در این خصوص مطالبی توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و اساتید برجسته اقامه نماز ارائه می‌شود.

بهشتی معاون امور اقامه نماز معاونت پرورشی تصریح کرد: فرماندهی اجرایی این طرح را سرپرست اداره‌کل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در وزارت آموزش و پرورش و رؤسای مشارکت‌ها مردمی در استان‌ها، برعهده دارند و همکاران اقامه نماز چهارچوب کار و تبلیغات و دعوت از اساتید سخنران در استان ها را برعهده می گیرند.

لازم به ذکر است افتتاحیه این مراسم با حضور مقام‌عالی وزارت، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به صورت حضوری در سالن حجاب شهر تهران، روز یکشنبه بیستم آذر 1401 و همچنین به صورت وبینار برخط برای کل کشور اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار