مدیر آموزش و پرورش فلاورجان:

خانواده، مدرسه و مسجد نقشی تعیین‌کننده در تربیت نسل تمدن‌ساز انقلاب اسلامی دارد

فلاورجان(پانا) - مدیرآموزش و پرورش فلاورجان گفت سه رکن تربیتی خانواده، مدرسه و مسجد نقشی تعیین‌کننده در تربیت نسل تمدن‌ساز در تراز انقلاب اسلامی دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده، مدرسه و مسجد نقشی تعیین‌کننده در تربیت نسل تمدن‌ساز انقلاب اسلامی دارد

حسینعلی امینی، مدیرآموزش و پرورش فلاورجان در دیدار با مربیان طرح شهید بهنام محمدی بیان کرد: سه رکن تربیتی خانواده، مدرسه و مسجد نقشی تعیین کننده در تربیت نسل تمدن ساز و تراز انقلاب اسلامی دارد که طرح شهید بهنام محمدی به دنبال اتصال هدفمند این سه رکن تربیتی است.

مدیر آموزش و پرورش فلاورجان افزود: در دو سال کرونا، دسترسی همه جانبه به فضای مجازی که در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، باعث شد آسیب‌های اجتماعی جدی به دانش آموزان وارد شود و در این زمان باید با آگاهی دادن و با اقدامات تربیتی و برنامه هایی که در نظر دارید آنان را به مسیر صحیح هدایت کنید.

وی با توجه به هجمه های دشمنان و هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان کشور عنوان کرد: امروزه دشمن از طریق فضای مجازی به طرق مختلف سعی در برهم زدن امنیت کشور دارد. ما باید در حوزه سواد رسانه ای قوی باشیم و هر مطلب و خبری را بدون مدرک و سند باور نکنیم و به دیگران نیز این موضوع را گوشزد کنیم.

وی عمده ترین و کلیدی ترین وظیفه مربیان طرح شهید بهنام محمدی را تربیت جوانان و نوجوانان در تراز جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی باید حداقل چهار ویژگی در وی به وجود بیاید. این فرد باید عالم و اهل فکر، مهذب و دین‌مدار، انقلابی و آگاه و کارآمد و توانمند باشد. تمام این ویژگی‌ها در صورتی هویت‌بخش است که فرد دارای دیدگاه تمدنی و نگاه بلندهمتانه باشد. برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند که این حرکت می‌تواند موجب ساخت محله اسلامی شود.

مدیرآموزش و پرورش فلاورجان به اهمیت نماز جماعت در مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جماعت ستون خیمه مدارس است و اگر در مدارس نماز جماعت اقامه شود، بسیاری از مشکلات دانش آموزان حل می شود و در این طرح، نماز یک اولویت مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار