در گفتگو با پانا:

ابراهیم قاسمپور: تاج و کی روش عذرخواهی کنند و بروند

کی روش با لابی گری سرمربی تیم ملی شد/به جای مربی خارجی، باید مدیران خارجی بیاوریم/علی دایی جانشینی اسکوچیچ را قبول نکرد

تهران (پانا) - عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران معتقد است، تاج و کی روش بابت نتایج ضعیف جام جهانی قطر باید هم عذرخواهی کنند و هم بروند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم قاسمپور: تاج و کی روش عذرخواهی کنند و بروند

امجد عبدی - ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر،گفت: «عملکرد تیم ملی کاملاً بر همه آشکار است و هیچ‌کس از نتایج کسب‌شده راضی نیست. واقعاً توقع صعود به دور بعد، بی‌جا نبود و این کیفیت را داشتیم تا به دور حذفی برویم. این تنها جام جهانی‌ای بود که ایران شانس رفتن به مرحله حذفی را داشت. اما با بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی فدراسیون، در انتخاب کی روش که ناشیانه بود، از دست رفت. این بهترین موقعیت برای یک موفقیت بزرگ بود. کی روش اما بازیکنانی با خودش برد که عملاً شرایط سنی تیم ما را بالا برد و پیرترین تیم جام بودیم. انتخاب‌هایی داشت که نباید انجام می‌داد. درست است که انتخاب بازیکن سلیقه مربی است اما واقعاً بدسلیقگی بزرگی به خرج داد.»

وی افزود: «ترکیب‌های درست و منطقی انتخاب نکرد. این جام جهانی هم با توجه به اتفاقات اخیر کشور روی بچه‌ها تأثیر منفی گذاشته بود و تحت‌فشار بودند. همه می‌دانستیم که سخت‌ترین بازی ایران مقابل انگلیس است اما با یک ترکیب عجیب و دور از ذهن رفتیم و ۶ گل خوردیم. ما می‌توانستیم آمریکا را هم ببریم. متأسفانه بازهم ارنج بدی انتخاب کرد. ۸ سال کی روش بیشترین پول را گرفت. بدترین دهن‌کجی‌ها را به فدراسیون و مربیان ایرانی کرد. هر دستیار ایرانی کنارش بودند را فراری داد. یک مربی نتوانست تربیت کند که به درد فوتبال ما بخورد.»

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: «در بیرون از ایران رفت و دیدید که چه نتایجی گرفت. با کلمبیا بدترین نتایج این کشور را رقم زد و از جام جهانی بازماند. با بدترین شکل اخراجش کردند. با تیم ملی مصر که یکی از قدرت‌های برتر آفریقا بود، هم در جام ملتهای آن قاره، نتوانست موفق شود و تیم را به جام جهانی هم نرساند و اخراج شد. نزدیک نیمی از تیم‌های جام جهانی مربیان وطنی داشتند. آن‌هایی که حذف شدند، عذرخواهی کردند و عده‌ای هم استعفا دادند. کی روش که نه عذرخواهی و نه استعفا کرد. تازه این‌قدر رو دارد که منتظر تمدید قرارداد است. حداقل مسئولین به‌جای او عذرخواهی کنند.»

ابراهیم قاسمپور گفت: «کی روش واقعاً باید جواب خیلی از سؤالات را بدهد. ما مقابل آمریکا ۴۵ دقیقه یک کرنر هم نداشتیم. جلالی را بازی نمی‌دهد و در ۱۵ دقیقه پایانی بازی با آمریکا می‌آورد که اتفاقاً عملکردش خوب بود. اگر وحید امیری مصدوم بود چرا او را بردی؟ اگر مصدوم نبود چرا به او بازی ندادی! درحالی‌که بهترین بازیکن ایران در جام جهانی قبلی بود. کنعانی زادگان و شجاع دو مدافع برتر ایران هستند که سال‌ها در پرسپولیس و تیم ملی کنار هم‌بازی کردند و شناخت کاملی از هم دارند. من که نه مربی‌شان هستم و نه پسرخاله من هستند. آن‌ها از ترکیب دفاعی ما مقابل انگلیس که بهتر و سرزن‌تر بودند. نورافکن بهترین بازیکن چپ لیگ ما بود. چرا به‌جای ۲۶ بازیکن با یک نفر کمتر رفتیم؟»

وی تأکید کرد: «واقعیت را بخواهید من دورنمای خوبی از فوتبال ایران نمی‌بینم. به‌سرعت به سمت سقوط می‌رویم. چون همان آدم‌های بی‌خاصیت در رأس فدراسیون هستند. ما چرا نباید به مربیان داخلی اطمینان کنیم؟ به‌جای اینکه مربی خارجی بیاوریم باید مدیران خارجی بیاوریم. پول مربیان خارجی را ۵ سال درست و برنامه‌ریزی‌شده در آکادمی‌ها و مدارس فوتبال هزینه کنند. مدیران داخلی فرصت کار به مربیان نمی‌دهند.»

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال افزود: «من موافق رفتن اسکوچیچ به جام جهانی نبودم چون ایرادهای زیادی داشت و نمی‌توانست تیم را جمع کند. بازیکنان از او حرف‌شنوی نداشتند. مخالف کی روش هم بودم. دنبال علی دایی بودیم اما جانشینی اسکوچیچ را قبول نکرد. هر مربی ایرانی را می‌بردیم، شک نکنید بدتر از این نتیجه نمی‌گرفت. تاریخ‌مصرف کی روش تمام‌شده است و همه هم می‌دانند اما نمی‌دانم چه منفعتی است که می‌خواستند او بیاید و حتی عده‌ای دنبال تمدید قراردادش هستند. او بالایی گری به ایران برگشت و سرمربی شد. باید خیلی‌های دیگر هم با او بروند. آقای تاج آن موقع که آن قرارداد بد را بستی، قلبت درد گرفت و رفتی. باید پول آن قرارداد را از او می‌گرفتند. کسی که خوب کارنکرده،چرا باید بماند؟ باید جایش را به کسی بدهد که هم سواد دارد و هم کاربلد باشد. متأسفانه هرکس که دزدی می‌کند، بیشتر به او باج می‌دهند و سمت می‌گیرد. عده‌ای هم این‌قدر به صندلی خودشان چسبیده‌اند که حاضرند برای نگه‌داشتنش هر کاری انجام دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار