به صورت نمادین استانی در سرخه برگزار شد:

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

سمنان (پانا) - بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» به صورت حضوری در آموزشگاه پسرانه شهید ابراهیم امامی در شهرستان سرخه به صورت برنامه نمادین استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس

بزرگ ترین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدرسه ابتدایی پسرانه شهید امامی سرخه، با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.

هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مواجهه با زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی است.

در این مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر)، زلزله فرضی عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

حمیدی معاون عمرانی استانداری سمنان، طاهری مدیرکل ستاد بحران استانداری سمنان، کرمانی فرماندار سرخه، رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، جمعی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، طاهری مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و تعدادی از مسئولان شهرستان به همراه اولیاء و دانش آموزان مهمانان این مراسم بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه در گفت و گو با پانا، برگزاری مانور سراسری ایمنی و زلزله را به‌عنوان یک کلاس درس آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: این مانور آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان تلقی می‌شود. سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان از ویژگی مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس است.

مریم آشور با بیان اینکه مانور زلزله و ایمنی با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و جامعه برای آمادگی در انجام واکنش‌های ایمنی و مقاوم‌سازی و جلوگیری از تلفات و خسارات ناشی آن اجرا می‌شود، گفت: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقاء سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند؛ چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

حمیدی معاون عمرانی استانداری سمنان و کرمانی فرماندار سرخه نیز در سخنان جداگانه ای در خصوص ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله برای دانش اموزان و اولیاء حاضر در مراسم سخن گفتند.

گفتنی است؛ مانور زلزله و ایمنی همه ساله به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی کشور در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و با حضور سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان های مربوطه برنامه ریزی و اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار