مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار در مانور سراسری زلزله مطرح کرد

ضرورت آموزش به خانواده‌ها در مورد حوادث پیش از وقوع زلزله

شهریار (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار در مراسم مانور زلزله در مدرسه البرز گفت، وظیفه ما در قبال خانواده‌‌ها، آموزش است بطوریکه آنها را در مورد حوادث پیش از وقوع زلزله آگاه کنیم.

کد مطلب: ۱۳۲۷۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آموزش به خانواده‌ها در مورد حوادث پیش از وقوع زلزله

محسن نوروزی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار با حضور در بیست و چهارمین مانور زلزله همزمان با سراسر ایران، گفت: یکی از این دلایل برگزاری مانور زلزله این است که این آموزش ها را به خانواده ها بازگو کنید، زیرا کشور ما بر روی تعداد زیادی از گسل ها واقع شده و زیر مساکن شهرستان شهریار نیز چندین گسل وجود دارد؛ به همین علت باید همه ما آمادگی وقوع این حوادث را داشته باشیم تا بتوانیم ایمنی خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه افزود: در چند سال گذشته زلزله هایی را تجربه کرده‌ایم، اما خوشبختانه خفیف بوده اند، این زلزله ها مصدومانی را نیز داشته‌اند که به دلیل کم‌تجربگی افراد هنگام حفاظت از خود این اتفاق برایشان افتاد و ما می‌توانیم با بازگو کردن تمام تجربیاتمان در این مانور ها، از وقوع آن جلوگیری کنیم.

نوروزی در ادامه گفت: شما دانش‌آموزان باید تمام مکان هایی که در مدرسه یا خانه‌ قرار دارد و می‌توان از آن برای پناه بردن هنگام زلزله استفاده کرد را شناسایی کنید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، خاطرنشان کرد: طبق شعار امسال ما که «مدارس ایمن و جامعه تاب آور» است، باید تمام جنبه های این حوادث را بررسی کنیم و بر طبق آن زیرساخت‌هایمان را اصلاح کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار : محمدمهدی سلگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار