وزیر کشور در پاسخ به پانا:

قانون مشخص نکرده جمع‌آوری معتادان بر عهده چه دستگاهی است

اردوگاه‌های خاص زندانیان معتاد تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - وزیر کشور درباره اختلاف نیروی انتظامی و شهرداری تهران در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت قانون مشخص نکرده که این امر به عهده چه دستگاهی است بنابراین کار جمع‌آوری معتادان متجاهر به‌صورت اقتضایی عمل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۷۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
قانون مشخص نکرده جمع‌آوری معتادان بر عهده چه دستگاهی است

احمد وحیدی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور با اشاره به موارد مطروحه در این جلسه اظهار کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور راجع به ۳ موضوع بحث و گفت‌وگو شد. یک موضوع درباره موارد مطروحه در کارگروه مبارزه با اعتیاد بود که در آن چند مساله مطرح شد. یکی مربوط به معتادان متجاهر و جمع‌آوری آن‌ها بود که کارهای خوبی در تهران و برخی شهرهای دیگر صورت گرفته است و تصمیمات کارگروه باید زودتر انجام شود.

وزیر کشور افزود: همچنین آن‌دسته از معتادانی که داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند که مشهور به ماده ۱۵ است، باید رسیدگی‌هایی شود که بر عهده وزارت بهداشت است. همچنین درباره ماده ۴۲ مواردی مطرح شد که مربوط به آن‌دسته از زندانیانی است که به‌خاطر مواد مخدر در زندان هستند. پیش‌بینی شده است این افراد در اردوگاه‌های خاصی که تشکیل می‌شود نگهداری شوند که این کار بیشتر بر عهده قوه قضاییه است و به‌نظر می‌رسد، باید به‌لحاظ منابع مالی کمک شود تا این کار صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: مساله دوم نیز درباره آیین‌نامه قانونی بود که باید بررسی می‌شد. تاکید بر این بود که همه دستگاه‌ها بر‌اساس آیین‌نامه‌ای که از سال‌های قبل بلاتکلیف مانده بود که تصویب شده است عمل کنند تا رسیدگی‌ها در بحث معتادان با تقسیم نقش و نوع درمانی که باید انجام شود، صورت بگیرد.

وحیدی در ادامه درباره موضوع زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از محورهای جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: موضوع زنان سرپرست خانوار نیز در جلسه امروز مطرح شد که موضوع مهمی است. با توجه به تعداد قابل توجه زنان سرپرست خانوار، در قوانین نسبت به توانمندسازی آنها مواردی پیش‌بینی شده است و دستگاه‌هایی در ارتباط با این موضوع، مسئول هستند.

وی گفت: کارگروهی برای موضوع زنان سرپرست خانوار تشکیل شده است و گزارش کارگروه در جلسه امروز ارائه شد که برنامه‌ها و الگوهای خوبی طراحی شده است تا زنان سرپرست خانوار را با الگوی مناسبی تحت پوشش قرار دهند و توانمندسازی صورت بگیرد البته همه زنان سرپرست خانوار را نمی‌توان به یکباره تحت پوشش برد بلکه باید به اقتضای تامین منابع مالی صورت بگیرد که بتوان اقدامات را توسعه داد.

وزیر کشور در پاسخ به پانا درباره اختلاف نظر شهرداری تهران و نیروی انتظامی درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر توضیح داد: قانون خیلی این را روشن نکرده است که جمع‌‌آوری بر عهده چه دستگاهی است، لذا کار جمع‌آوری معتادان متجاهر به‌صورت اقتضایی عمل می‌شود. در جاهایی شهرداری عمل می‌کند و در جایی نیز فراجا و نیروی انتطامی کمک می‌کند. فعلا این کار اقتضایی بنا به شرایطی که در هر منطقه است انجام می‌شود تا قانون تصریح کند که فعلا تصریح قانونی ندارد و بر اساس قرارهایی که در جلسات گذاشته شده است بنا به شرایط، یکی از ارگان‌ها مسئولیت جمع‌آوری معتادان را بر عهده می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار