یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

کدام مدیران شهرداری تهران دو شغله محسوب می‌شوند؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره اینکه مدیرانی که دو مسئولیت همزمان در شهرداری تهران دارند، آیا دو شغله محسوب می‌شوند یا خیر، توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۲۵۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کدام مدیران شهرداری تهران دو شغله محسوب می‌شوند؟

ناصر امانی درخصوص اینکه برخی مدیران شهری که با حفظ سمت، سرپرستی بخش‌های دیگر شهرداری تهران را بر عهده گرفته آیا دو شغله محسوب نمی‌شوند، گفت: «دو دیدگاه در این رابطه وجود دارد. با برخی حقوق‌دانان در این‌خصوص صحبت کردم. برخی معتقدند که چون حکم دوم به صورت سرپرست زده شده است و تمام وقت هم قرار نیست در محل خدمت دوم مستقر باشد شغل دوم محسوب نمی‌شود و برخی هم معتقدند که در آیین اجرایی، به اینکه سرپرست یا تمام وقت باشد، حقوق بگیرد یا نگیرد اشاره‌ نشده است و دو شغله تلقی می‌شود. لذا در حال جمع‌بندی هستیم که ان‌شاالله قرار است اگر قطعی شد با شهردار تهران درباره آن مکاتبه کنیم.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخصوص تصویب یک فوریت لایحه‌ای که براساس آن بخشی از سهام شرکت‌های مؤسسه همشهری، فروشگاه‌های شهروند، شهر آفتاب و سهام 6.2 درصدی شهرداری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه جهت تسویه بدهی به بانک‌ها واگذار شود، گفت:‌ «مصوبه شورای شهر پنجم این بود که سهام شرکت شهروند و همشهری از طریق بورس واگذار شود. اگر قرار باشد تغییری در نحوه واگذاری سهام این دو شرکت داده شود، باید در متن این لایحه به آن توجه کنیم. ما هنوز وارد بررسی متن لایحه نشده‌ایم.»

وی ادامه داد: «از نظر من همان نحوه واگذاری در بورس درست است و شهرداری تهران هم در این دوره تلاش دارد شفاف‌سازی کرده و حتی واگذاری املاک کوچک آپارتمانی را هم از طریق بورس انجام می‌دهند و اصرار داریم سهامی به این بزرگی از طریق بورس انجام شود. علت تاکید در این خصوص هم مصوبه شورای قبلی در این زمینه است، مگر اینکه آن را اصلاح کنیم و برای ما ثابت شود که روش جایگزین شفافیت، قیمت‌گذاری و شیوه اجرایش بهتر از بورس است که بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد و مطمئن هستم دوباره بر مصوبه گذشته شورا تاکید خواهد شد.»

امانی درخصوص اینکه چرا در این لایحه درخصوص نحوه واگذاری سهام سکوت شده است، گفت:‌ «در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون‌ها به این موضوعات توجه می‌شود. اصرار می‌کنیم که همان روش در واگذاری‌ها طی شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار