مشاور آموزش و پرورش قرچک:

آسیب‌های پیش از کنکور نوعی واکنش اضطرابی، تنشی و هراس‌آمیز هستند

قرچک (پانا) - مشاور رسمی آموزش و پرورش قرچک، در کارگاه آموزشی آسیب‌های پیش از کنکور، برای اولیا دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مدرسه سوده حمدانی شهرستان قرچک، آسیب‌های روحی پیش از کنکور را نوعی واکنش اضطرابی، تنشی و هراس‌آمیز دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۵۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آسیب‌های پیش از کنکور نوعی واکنش اضطرابی، تنشی و هراس‌آمیز هستند

مینا سعیدی مشاور آموزش وپرورش شهرستان قرچک در این کارگاه، در رابطه با آسیب های پیش از کنکور گفت: آسیب های پیش از کنکور، بیشتر از نوع واکنش های اضطرابی، تنشی و هراس آمیز هستند. این دسته از آسیب ها، مشکلاتی همچون فشارهای روانی برآمده از گستردگی حجم کتاب ها، درسنامه ها، و تست نکته‌ها و عدم مدیریت زمان است که به صورت تعارضات روانی و رفتاری مانند دلهره، ترس، نگرانی، افسردگی و یا به صورت تعارضات جسمی مانند سردرد، بی اشتهایی عصبی مشکلات گوارشی و بحران های اجتماعی پدیدار می‌شود.

وی درباره انواع آسیب های بعد از کنکور اظهار کرد: آسیب های بعد از کنکور برای راه نیافتگان شامل نا امیدی افسردگی کاهش اعتماد به نفس و ناهنجاری های اجتماعی می‌باشد. آگاهی خانواده‌ها و و اشراف بر آسیب ها و عوامل استرس‌زای کنکور می‌تواند به حفظ سلامت روان دانش آموز در هر دو مقطع قبل و پس از کنکور منجر شود.

سعیدی به تکنیک های کاهش اضطراب و کاهش فشار روانی اشاره کرد: در خصوص تکنیک های کاهش اضطراب و کاهش فشار روانی، می‌توان به تکنیک شبیه سازی و تصویر سازی، خودگویی مثبت و نقش حمایتی والدین در زمینه ایجاد فضای امن تغذیه مناسب و حمایت روانی اشاره کرد.

در این کارگاه از شهرزاد قیطاسی، مدیر مدرسه آموزشگاه سوده حمدانی تشکر شد.

دانش آموز خبرنگار: آرزو محمدنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار