مصر از جام جهانی فوتبال قطربرای افزایش درآمد گردشگری بهره می‌برد

تهران (پانا) - وزارت گردشگری مصر به منظور جذب گردشگر از میان هواداران جام جهانی فوتبال در قطر و افزایش درآمد ارزی خود در شرایط بحران زده اقتصادی، ابتکار به خرج داده است.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مصر از جام جهانی فوتبال قطربرای افزایش درآمد گردشگری بهره می‌برد

به گزارش فارس، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر در تلاش است تا از برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر که برای اولین بار از زمان آغاز این مسابقات در سال ۱۹۳۰ میلادی به میزبانی خاورمیانه برگزار می‌شود، بهره‌مند شود.

دولت مصر پیش از این اعلام کرده بود که برای افزایش درآمدهای ارزی خود برنامه‌ای برای رساندن درآمد گردشگری به ۳۰ میلیارد دلار ظرف ۳ سال آینده در دست دارد.

وزارت گردشگری مصر، جام جهانی را که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر(۲۹ آبان ماه تا ۲۷ آذر ماه ۱۴۰۱) برگزار می‌شود، فرصتی برای به حداکثر رساندن مزایای گردشگری کشورش می‌داند. از همین رو برای جذب هواداران شرکت کننده در مسابقات، کارتی با نام کارت هوادار «هیا» صادر کرده و به علاقه مندان برای بازدید از اماکن گردشگری مصر تقدیم می‌کند.

مصطفی وزیر دبیر کل شورای آثار باستانی مصر می‌گوید که ۵۰ درصد تخفیف بازدید از اماکن گردشگری به دارندگان کارت هوادار هیا اعطا خواهد شد و در واقع به هواداران خارجی مسابقات جام جهانی در حین برگزاری این مسابقات و پس از آن برای بازدید از آثار باستانی و موزه های وابسته به این شورا تخفیف 50 درصدی که مختص دانشجویان مصری است در نظر گرفته شده است.

غادة شلبی، معاون وزیر امور گردشگری مصر هم می گوید که با اتاق موسسات هتلداری برای هتل‌ها در برخی از شهرهای توریستی مصر هماهنگ شده است تا درصدی از تخفیف در قیمت‌های اقامتی اعلام شده به صورت الکترونیکی (آنلاین) برای دارندگان کارت هواداری (هیا) ارائه شود.

قرار است اداره کل ترویج گردشگری مصر یک کمپین تبلیغاتی به منظور ترویج تسهیلات در نظر گرفته شده به منظور جذب هواداران جام جهانی قطر برای بازدید از اماکن گردشگری مصر در طول و پس از حضور در جام جهانی قطر راه‌اندازی کند.

«تامر مکرم»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری گردشگری مصر هم می‌گوید که کاهش ارزش پوند مصر در برابر دلار توان رقابت مصر در عرصه گردشگری را افزایش می‌دهد چون سفر به مصر را برای گردشگران خارجی ارزان‌تر می‌کند.

افزایش هزینه واردات مواد غذایی و سوخت و همچنین پرداخت بدهی‌های سنگین مصر به صندوق بین‌المللی پول علت اصلی کاهش منابع ارزی این کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار