عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در کشور گفت توجه به آموزش مهارت‌های مختلف در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه همانطور که در برنامه ششم توسعه درصدی از آموزش‌ها باید مهارت‌محور شود در برنامه هفتم نیز به این مساله توجه خواهد شد، گفت: «مهارت‌افزایی در قوانین فرادستی کشور و در برنامه‌های پنج ساله آمده لحاظ شده است و در برنامه توسعه ششم دو تکلیف در ارتباط با مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مطرح شده است.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ایران در زمینه تولید علم و دانش جزو کشورهای برتر دنیاست، اظهار کرد: «آموزش‌ها باید به سمت کسب مهارت پیش برود و بهتر است این آموزش‌ها از سنین دانش‌آموزی دنبال شود. باید برای پرورش نیروی انسانی ماهر وقت گذاشت و این مساله باید در نظام آموزشی مدیریت یکپارچه شود.»

بشیری با تاکید بر اینکه کمیسیون، آموزش مهارتی را در اولویت می‌داند، گفت: «ضرورت دارد مهارت‌آموزی در کشور در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت شود. در این زمینه به روزرسانی قوانین و مقررات در بخش مهارت‌آموزی در کشور ضرورت دارد و اکنون که تدوین برنامه هفتم در دستور کار است، بهترین فرصت برای توجه به مهارت‌محوری آموزش است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار