مدیر آموزش و پرورش پاکدشت:

اعتیاد باعث از هم‌گسیختگی خانواده می‌شود

پاکدشت(پانا) - مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در بزرگداشت هفته اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر و در افتتاحیه طرح یاریگران زندگی، اعتیاد را باعث از هم‌گسیختگی خانواده خواند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اعتیاد باعث از هم‌گسیختگی خانواده می‌شود

آئین افتتاحیه طرح یاریگران زندگی و گرامیداشت هفته اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، به همت طیبه ایوبی، کارشناس مشاوره و سرپرست پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش پاکدشت، با حضور میلاد دلخوانی، کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل شهرستان‌های تهران، فاطمه سندزایی، مشاور و مددکار پلیس مبارزه با مواد مخدر، سیداصغر میرقاسمی، مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین این مدیریت، و با حضور جمعی از مشاوران و رابط مشاوران مدارس این شهرستان، در سالن اجتماعات آموزش و پرورش پاکدشت برگزار شد.

سیداصغر میرقاسمی، مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در جمع مشاوران و رابط مشاوران مدارس این شهرستان گفت: اعتیاد باعث از هم‌گسیختگی خانواده می‌شود. اگر ما قدرت نه گفتن را یاد گرفته باشیم می‌توانیم از بروز بسیاری از تبعات این مشکل جلوگیری کنیم و دغدغه‌مندان و کارشناسان در حوزه مربوط، باید توجه و پیگیری جدی در رابطه با این موضوع داشته باشند.

وی یکی از راه‌های پیشگیری و کاهش رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان را تقویت مهارت «نه گفتن» در بین آنان دانست و افزود: دانش‌آموزان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عدم گرایش به سوی رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد به مواد مخدر، نیاز به آموزش در خانه و مدرسه دارند تا قدرت «نه گفتن» را پیدا کنند.

میلاد دلخوانی، کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، در آیین افتتاحیه کانون یاریگران زندگی و گرامیداشت هفته مبارزه با اعتیاد در پاکدشت گفت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در خودمراقبتی دانش‌آموزان و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

دلخوانی، در رابطه یکی از معضلات اجتماعی که هم اکنون مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی است که متاسفانه آمار آن بسیار در جامعه افزایش یافته است. اعتیاد بیماری است که سبب بروز بسیاری از اتفاقات و مشکلات در جامعه آینده است.

کارشناس پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش افزود: استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضروری است.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر این طرح افزود: بر اساس این طرح، مدارس مقاطع مختلف اعم از ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم موظف‌ هستند به بهترین شیوه ممکن روش‌ها و شیوه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را در آموزشگاه‌های خود اجرایی و نهادینه سازند.

در خلال این همایش، سرود یاریگران زندگی توسط جمعی از دانش‌آموزان متوسطه اول حضرت معصومه(س) اجرا و میثاق‌نامه طرح یاریگران زندگی، توسط دانش‌آموز فاطمه احدزاده از دبیرستان الغدیر قرائت شد.

خبرنگار:زهرا مظفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار