سرپرست سازمان نوسازی در آیین افتتاح جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ساز خبر داد؛

تخصیص ۷۴۰ میلیارد تومان به استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس در سال جاری

تهران (پانا) - سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جشنواره‌ خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان جنوبی در بیرجند، گفت خیرین مدرسه‌ساز دغدغه‌مند نظام تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۷۴۰ میلیارد تومان به استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس در سال جاری

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، بیست و چهارمین دوره جشنواره‌های استانی خیرین مدرسه‌ ساز با حضورحمیدرضا خان محمدی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی گشایش یافت.

سرپرست سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم، با ابراز قدردانی نسبت به خیرین مدرسه‌ساز، گفت: مهم نیست که خیر چند درصد در پروژه‌های مدرسه سازی مشارکت دارد بلکه نفس کار یعنی همان توجه و دغدغه‌مندی به نظام تعلیم و تربیت مهم است.

خان محمدی از تحقق ۳۴۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: سرعت خیرین در مشارکت از بخش دولتی جلوتر است و تلاش داریم با افزایش سطح مشارکت این رقم را در سال آینده به ۸ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همراهی مجلس شورای اسلامی سهم اعتبارات آموزش و پرورش را در این حوزه افزایش دهیم چرا که خیرین با دیدن مدارس نیمه کاره دلسرد می‌شوند و بلعکس تسریع در تکمیل پروژه‌های خیرین موجب دلگرمی و تشویق این عزیزان است.

خان محمدی هم چنین از تخصیص۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس کشور خبر داد و گفت: سهم استان‌ها از این اعتبار تا هفته آینده واریز می‌شود.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین از خیران خواست بعد از اتمام مراحل ساخت پروژه آموزشی همچنان در کنار مدارس خودشان بمانند و مدرسه را برای تربیت دانش آموزان همراهی کنند‌.

خان محمدی با تاکید بر اینکه علاوه بر کالبد باید به روح مدرسه هم توجه کرد و این تغییر رویکرد در مدرسه سازی مورد توجه است، گفت: مجامع خیرین در تمام شهرستان‌های استان خراسان جنوبی تشکیل شده و این یعنی مردمی کردن اداره مدارس که قابل توجه است.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول، مدرسه کانون تربیت و پیشرفت محله است، افزود: درهای مدارس باید بر روی مردم باز شود و بعد از اتمام ساعت آموزشی از محیط و امکانات مدرسه برای برگزاری جلسات، اجتماعات، برنامه‌های فوق العاده آموزشی، تربیتی و جشن ها استفاده کرد.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تاکید کرد: مولد سازی اموال مازاد باید برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار استان به صورت جدی قرار گیرد و در زمینه تغییر کاربری و تبدیل این املاک به تجاری و اعطای تراکم همراهی لازم انجام گیرد.

گفتنی است، در این مراسم تفاهم نامه مشارکت در ساخت ۵ باب آموزشگاه در سطح استان هم امضا شد که در این تفاهم نامه‎‎ها خیر نیک اندیش «دکتر گنجی» احداث دو باب مدرسه در بیرجند، منطقه ویژه اقتصادی استان هم احداث دو باب مدرسه در بیرجند و زیرکوه حاجی آباد و انجمن انبوه سازان هم احداث یک باب مدرسه را در بیرجند تقبل کردند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار