ساخت نرم‌افزار زیارت مجازی مزار شهدای اردبیل

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل اعلام کرد در راستای تولید محتوای دیجیتال برای پیشبرد اهداف فرهنگی گنگره شهدا، نرم افزار زیارت مجازی شهدای اردبیل تولید شده و به‌صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت نرم‌افزار زیارت مجازی مزار شهدای اردبیل

محمود صفری، شهردار اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید والامقام اردبیل اظهار کرد: برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهدای استان اردبیل فرصتی برای ادای دین به روح بلند شهدایی است که با شجاعت، دلاوری و نثار خون خویش آزادی، سربلندی و اقتدار را برای کشور عزیزمان رقم زدند که وظیفه ما در مقابل از خودگذشتگی شهدا، حفظ و پاسداشت خون گرانبهای شهدا است.

وی افزود: شهرداری اردبیل به‌عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی و فضاسازی کنگره ۳۴۰۰ شهدای استان اردبیل است که برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی را برگزار خواهد کرد؛ چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تک تک نهادهای فرهنگی است.

شهردار اردبیل با اشاره به ساخت نرم افزار زیارت مجازی مزار شهدای اردبیل توسط اداره فناوری و اطلاعات شهرداری اردبیل، تصریح کرد: هدف از ساخت این برنامه، زیارت مجازی قبور شهدا و دسترسی شهروندان به زندگی‌نامه شهدا و کسب اطلاعات از اسناد مرتبط به شهیدان اردبیل از جمله عکس و وصیت نامه است.

صفری ادامه داد: از طریق فناووری QR امکان کدگذاری روی مزار شهدا فراهم می‌شود که شهروندان با نصب نرم افزار و استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانند مزار شهدا را به‌صورت مجازی زیارت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری اردبیل با طراحی این نرم افزار در زمینه تولید محتوای دیجیتال برای پیشبرد اهداف فرهنگی کنگره ملی شهدای استان اردبیل گام نهاده است، از ایجاد گذرگاه شهدا نیز در شورابیل نیز خبر داد.

شهردار اردبیل همچنین به فضاسازی شورابیل با تمثال مبارک شهدا اشاره و عنوان کرد: در زمان برگزاری کنگره شهدا در اردبیل تمامی بیلبوردهای شهری به این کنگره اختصاص خواهد یافت.

صفری گفت: طرح با ستاره‌ها عنوان برنامه‌ای است که در فرهنگسراهای شهرداری با هدف معرفی شهدای معروف اردبیل برای نوجوانان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تجلیل از بانوان نویسنده دفاع مقدس، ساماندهی تابلوهای معابر، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، نامگذاری معابر شهری بنام شهدا، از دیگر فعالیت‌های شهرداری برای برگزاری کنگره است.

سید محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل هم گفت: زیرساخت‌های برگزاری کنگره ۳ هزارو ۴۰۰ شهید والامقام استان در اردبیل فراهم می‌شود تا این کنگره به صورت باشکوه برگزار شود.

وی اظهار کرد: برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید والامقام استان فرصتی بزرگ برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی اردبیل است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

فرماندار اردبیل ادامه داد: نماد و تاریخ و فرهنگ اردبیل باید در قالب این کنگره به صورت ویژه معرفی شود و در این زمینه از ظرفیت هنرمندان مجرب استفاده شود و دستگاه‌های فرهنگی هم نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر تمام برنامه‌های فرهنگی با محوریت کنگره ۳۴۰۰ شهید والامقام اردبیل برگزار می‌شود و اجرای باشکوه و تاثیرگذار این کنگره اولویت اساسی است.

گفتنی است کنگره ۳۴۰۰ شهدای استان اردبیل مرداد ۱۴۰۲ در اردبیل برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار