معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خواستا‌ر شد؛

ضرورت توجه به پیشنهادها و نظرات معلمان مجرب در تقویت کیفیت کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت معلمانی که تجربه و سوابق آموزشی دارند و ارتباط شان با دانش‌آموزان زیاد است می‌توانند در ارتقای کیفیت کتاب‌های درسی راهنمایان خوبی باشند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به پیشنهادها و نظرات معلمان مجرب در تقویت کیفیت کتاب‌های درسی

قاسم احمدی لاشکی از قسمت‌های مختلف شرکت چاپ و انتشارات افست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازدید کرد و در جریان فرایند تولید و ارسال کتاب های درسی قرار گرفت.

معاون حقوقی و امور مجلس طی این بازدید در جریان برخی مشکلات و نیز ظرفیتهای تولیدی و صنعتی این مجموعه قرار گرفت .

احمدی لاشکی گفت: از تلاش همکاران و نظم و انضباط این مجموعه قدردانی می‌کنم؛ به لحاظ رنگ، تصاویر و نکات آموزشی باید دقت داشت چراکه برای توجه و حافظه دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین از نحوه ارسال به موقع کتاب‌ها و فراهم کردن مقدمات لازم برای توزیع به موقع، نکاتی را یادآور شد.

وی افزود: با توجه به نقشه راهبردی سند تحول و برنامه درسی ملی و چرخش زیرنظام‌ها، کارشناسان تالیف نسبت به اهداف دوره های تحصیلی، نقشی اثرگذار دارند. دوره های تحصیلی کار و دانش با مهارت آموزی می‌توانند عمده مشکلات امروز کشور را در حوزه های تخصصی مرتفع کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و محتوای تولید شده نیاز به بازسازی داریم.

وی تاکید کرد: معلمانی که دارای تجربه و سوابق آموزشی هستند، با توجه به تاکید سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به آموزش و پرورش و همچنین محتوای کتب درسی، می توانند در ارتقای کیفیت کتاب‌های درسی راهنمایان خوبی باشند.

احمدی لاشکی اظهار داشت: سالانه حدود 150 میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان چاپ می شود که متاسفانه به چرخه آموزش بر نمی‌گردد. نیاز است که در این مورد تصمیم‌گیری و توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار