کارشناس همگانی اورژانس نیشابور:

افزایش شانس زنده ماندن بیمار تا رسیدن نیروهای امدادی با CPR پایه توسط عابران

نیشابور (پانا) - کارشناس همگانی اورژانس نیشابور گفت در صورتی که افراد جامعه آموزش لازم را در مورد CPR پایه دریافت کنند، می‌توانند تا زمان رسیدن نیرو های امدادی عملیات احیا را انجام دهند تا شانس زنده ماندن بیمار را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شانس زنده ماندن بیمار تا رسیدن نیروهای امدادی با CPR پایه توسط عابران

کارشناس همگانی اورژانس نیشابور گفت: تیم‌ آموزشی اورژانس جهت یادگیری بیشتر دانش آموزان با مفاهیم اورژانسی در دبیرستان شهید هاشمی نژاد نیشابور، کلاس آموزشی برگزار کرد.

علیرضا خدادادی افزود: در این کلاس، آموزش های اورژانسی از جمله احیای قلبی و ریوی، تنفس دهان به دهان، تنفس مصنوعی و... به دانش آموزان این آموزشگاه داده شد.

وی ادامه داد: در صورتی که افراد جامعه آموزش لازم را در مورد CPR پایه دریافت کنند، می‌توانند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی عملیات احیا را انجام دهند تا شانس زنده ماندن بیمار را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

وی در پایان به یکی از نکات ضروری اورژانسی از جمله متوقف شدن عضله قلب اشاره داشت و گفت: در صورت بروز چنین اتفاقی، خون رسانی به قسمت های مختلف بدن به خصوص مغز متوقف می‌شود، در صورتی که 6_4 دقیقه از زمان ایست قلبی گذشته باشد و اقدامی در جهت احیای بیمار انجام نشود، احتمال آسیب به مغز وجود خواهد داشت.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار