در راستای بازگشایی مدارس و پروژه مهر صورت گرفت:

بازدید علمی دانش آموزان نخبه شهرستان بستک از مراکز علمی استان فارس

خبرگزاری پانا : دانش آموزان نخبه دبیرستان نمونه صالحین شهرستان بستک از دانشگاه شیراز و بخش های مختلف آن بازدید کردند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا ، مدیر دبیرستان نمونه دولتی صالحین بستک در خصوص بازدید علمی دانش آموزان اظهار داشت: آموزش مهارت و پرورش انسان خلاق و نوآور در تولید علم و فناوری و ارتقای کارآفرینی از جمله گزاره هایی است که در سند تحول بنیادین به صورت ویژه به آنها پرداخته شده است.
محمد معمار ایجاد شرایط و امکاناتی که رشد و پرورش خلاقیت ها و ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان را به تناسب استعدادها و علایق آنان فراهم نماید، یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش دانست و افزود: تحقق این هدف با توجه به تنوع علایق و تفاوت توانمندیهای دانش آموزان و نیز کثرت جمعیت دانش آموزی کشور، مستلزم دسترسی به ظرفیت های مناسبی از امکانات و منابع است.
وی با اشاره به منظم شدن و رعایت استانداردها و تخصصی شدن بازدید های علمی، اضافه کرد: علاقمندی مدارس برای بهره گیری از بازدید های علمی می تواند توانمندسازی و خلاقیت دانش آموزان را در عرصه اشتغال و کارآفرینی افزایش دهد.
مدیر دبیرستان نمونه دولتی صالحین بستک با بیان اینکه بازدید های جمعی سبب خواهد شد دانش آموزان ضمن تجربه کردن جیزهای جدید، بتوانند تجربیات خویش را به یکدیگر منتقل نموده و چیزهای جدیدی را فرا گیرند، بیان داشت: این بازدید ها می توانند سوژه هایی برای نوشتن مقاله که آغازی برای تفکر کردن و یا شروعی برای انجام یک کار پژوهشی گروهی باشد.
معمار در پایان سخنان خود با اشاره به بازدید دانش آموزان نخبه شهرستان که به همراه مدیر، معاونین و چند تن از دبیران مربوطه این آموزشگاه از رصدخانه سید علاءالدین شیراز، بخش فیزیک دانشگاه شیراز و موزه تاریخ طبیعی صورت گرفت گفت: علاقمندی خانواده جهت حضور دانش آموزان خود در چنین بازدید های علمی تخصصی بایستی افزایش یابد و حتی چنین بازدید هایی می تواند با حضور والدین هم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار