سهم مبتلایان به کرونا در اصفهان به کمتر از پنج درصد رسید

اصفهان (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد سهم مبتلایان به کرونا در بین افراد دارای علائم سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی در استان به کمتر از پنج درصد رسیده و ابتلا به آنفلوآنزا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

کد مطلب: ۱۳۲۳۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سهم مبتلایان به کرونا در اصفهان به کمتر از پنج درصد رسید

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نتایج آزمایش‌هایی که در روزهای اخیر از بیماران دارای علائم تنفسی گرفته شده است نشان می دهد که ابتلا به کووید-۱۹ کمتر از پنج درصد است در حالی‌که در سه هفته گذشته بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

وی با بیان اینکه آمار کرونا در استان اصفهان به کمترین حد خود در چهار ماه اخیر رسیده است، اظهار کرد: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان ها به حدود ۱۰۰ نفر و بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش یافته است.

عقدک خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ۲۱ آبان تعداد موارد مثبت مبتلای قطعی کرونا در بین کل نمونه های گرفته شده، صفر بود.

وی با بیان اینکه آمار کرونا همزمان با اوج گرفتن آنفلوآنزا در یک ماه گذشته مقداری بالا رفت اما پس از آن مجددا کاهش یافت، گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تعداد شهرستان های با وضعیت آبی (عادی) در استان نیز افزایش یافته و شرایط بهتر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این هفته فقط شهرستان های نایین و فریدونشهر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و بقیه شهرها آبی یا زرد هستند.

وی درباره اینکه چرا شهرستان نایین در چند هفته گذشته همواره در وضعیت قرمز یا نارنجی کرونا قرار داشته است، تصریح کرد: دلیل قطعی برای آن نمی توان گفت، اما احتمال دارد قرار گرفتن این شهرستان در محورهای مواصلاتی کشور و زیاد بودن ترددها یکی از دلایل آن باشد.

عقدک همچنین با بیان اینکه میزان ابتلا به آنفلوآنزا نیز در استان کاهش یافته است، اضافه کرد: سهم آنفلوآنزا که در سه تا چهار هفته گذشته حدود ۵۰ درصد از کل بیماری های تنفسی بود، کاهش و به حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز موج این بیماری بطور کامل فروکش نکرده است، ادامه داد: این بیماری تا سه ماه آینده در جامعه وجود دارد و احتمال اوج گرفتن آن در اواخر آذر یا اوائل دی وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر ابتلا به آنفلوآنزا چند برابر کروناست، خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از فوت بر اثر آنفلوآنزا در اصفهان نرسیده است.

وی درباره آخرین وضعیت دارو در استان، گفت: همانطور که معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد قبول داریم که هنوز کمبودهایی وجود دارد اما کارخانه های داروسازی با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند و تلاش می شود با واردات و افزایش تولید این کمبودها بویژه در زمینه آنتی بیوتیک بطور کامل برطرف شود.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که یکشنبه ۲۲ آبان منتشر شد، یکصد بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و تعداد موارد بستری در بخش مراقبت های ویژه ۱۶ نفر است.

در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی قطعی بر اثر کرونا در استان گزارش شده و چهار درصد از نمونه های گرفته شده از محتملین ابتلا به کرونا، جواب قطعی مثبت داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار