وضعیت قرمز هوای تهران در 13 ایستگاه سنجش کیفیت

تهران (پانا) - شاخص فعلی کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد 132 یعنی «ناسالم» برای گروه‌های حساس قرار دارد و هم‌اکنون در 13 ایستگاه سنجش، کیفیت هوا در وضعیت قرمز قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت قرمز هوای تهران در 13 ایستگاه سنجش کیفیت

هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای تهران در 13 ایستگاه (دانشگاه علم و صنعت 177، ستاد بحران منطقه هفت 144، تربیت مدرس 154، شهرداری منطقه بیست‌ویک 158، شادآباد 154، شهرداری منطقه یازده 155، پارک رازی 178، شهرداری مرکز 169، میدان امام خمینی 157، پارک شکوفه 167، پیروزی 162، شهرداری منطقه پانزده 163 و شهرداری منطقه نوزده 166‌)، ناسالم برای همه گروه‌های جامعه قرار دارد.

این در حالی است که اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری نسبی هوا و سکون جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه، افزایش آلاینده‌های جوی ویژه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون تا اواخر وقت شنبه در مناطق مرکزی و نیمه‌جنوبی استان تهران خبر داد.

در این شرایط جوی انباشت نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها احتمال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم‌اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» بر روی عدد 132 یعنی شرایط نا سالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین 130 بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

تهران از ابتدای سال جاری تاکنون 2 روز هوای پاک، 135 روز هوای قابل قبول، 87 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 8 روز ناسالم برای همه گروه‌ها، 2 روز هوای بسیار ناسالم و 2 روز هوای خطرناک را تجربه کرده است.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده از ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار