در آستانه برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید؛

آیین گرامیداشت ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد

قم (پانا) - آئین گرامیداشت ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم در آستانه برگزاری کنگره ملی 6090 شهید استان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس در حسینیه حضرت زهرا(س) شهر قنوات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین گرامیداشت ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد

آیین گرامیداشت سرداران، فرماندهان و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم شب گذشته(جمعه) با حضور همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان استانی و محلی در حسینیه حضرت زهرا (س) شهر قنوات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام «رضا کرمی پور» امام جمعه شهرستان قنوات با بیان اینکه شهدا منتظران و یاران امام زمان (عج) هستند، گفت: شهدا به دستورات الهی و ائمه اطهار (ع) جامه عمل پوشاندند و در باغ شهادت روزی به رویشان باز شد.

وی بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی برای تقویت دینش، هرجایی که جامعه دچار رکود و سستی شود، خون شهید وارد پیکره جامعه می‌کند و جامعه را به حرکت درمی‌آورد؛ خون مطهر شهید، فتنه و تبلیغات سوء دشمنان را خنثی و کشور را غبارروبی می‌کند.

امام جمعه قنوات تصریح کرد: ناآرامی‌های اخیر یک کف روی آب است که مردم بصیر ما این کف را از بین می‌برند و هیچ نام و نشانی از آنها باقی نخواهد ماند؛ چهل و سه سال است که دشمن برنامه‌ریزی می‌کند و همیشه به حول و قوه الهی ناکام خواهند ماند.

سردار «علی بلالی» مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه سخنران محوری این مراسم نیز طی سخنانی اظهار کرد: استان قم سهم بسیار بزرگی در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حوادث پس از آن دارد و مردم شریف و انقلابی قم در همه صحنه‌ها و عرصه‌هایی که لازم بوده، حضور داشتند.

وی عنوان کرد: اگر صدها سال از دفاع مقدس بگذرد، نباید یاد و خاطره شهدا فراموش شود؛ در این نوع مجالس و یادواره‌ها بایستی نسل جدید و جوان را با رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و سیره زندگانی شهدا آشنا کرد و آرمان‌های شهدا و رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) را برایشان تبیین کرد.

تلاوت قرآن کریم توسط قاری کشوری «قاسم مقدمی»، حضور پیکر مطهر شهید گمنام، مرثیه‌سرایی حاج عباس حیدرزاده، اجرای گروه تواشیح «عترت» و اجرای سرودهایی توسط دانش آموزان گروه «عاشقان ولایت» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین مسئولان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اهدای تابلو فرش منقش به تصویر شهید مهدی زین‌الدین از زحمات و تلاش‌های سروان پاسدار «وحید ساده» فرمانده حوزه مقاومت شهید جلالی قنوات در راستای برگزاری یادواره شهدا تقدیر کردند.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و مهدی خادمی رئیس اداره شاهد و ایثارگران این اداره کل به همراه عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، از مسئولان شرکت کننده در این مراسم بودند.

روستاهای بخش مرکزی 300 شهید در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حرم های اهل بیت(ع) تقدیم نموده اند و نام دانش آموز شهید شاخص محمدحسین فهمیده نیز در زمره شهدای روستای سراجه این بخش می درخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار